top of page

פרויקטים גרנדיוזים שיושקו במלואם השנה(2021)

עודכן: 28 בינו׳ 2021

2021 באיחוד האמירויות יעמוד בסימן EXPO 2021 שייפתח באוקטובר בדובאי. ברור שזה יהפוך לאירוע המרכזי של השנה עבור המדינה. אך אין זה אומר שרק EXPO נמצאת במרכז תשומת הלב הציבורית.

השנה מסיימים פרויקטים רבים של מגה-פרוייקטים באבו דאבי, דובאי, ראס אל-חיימה ובאזורים אחרים באמירויות, להם מחכים בקוצר רוח תושבי איחוד האמירויות וחובבי הנסיעות מכל רחבי העולם.

ישנם פרויקטים שכבר הושקו, אז בואו נראה חלק קטן מאיך שהאמירויות ישמחו אותנו השנה ...


גלגל ענק עין דובאי



הגלגל הענק הגבוה בעולם, עין דובאי, בגובה 250 מטר, הממוקם על האי בלו ווטרס, ייפתח השנה.

הוא יהיה גבוה ב -80 מטר ממחזיק השיא העולמי הנוכחי בלאס וגאס וכמעט יכפיל את גודלו של לונדון איי המפורסם בלונדון.


מוזיאון העתיד



מוזיאון העתיד של דובאי, שייפתח השנה, יכלול מרכז מחקר, מעבדות, חדרי הדרכה ומרחב בו יוכלו המבקרים לחקור טכנולוגיות חדשות. המבנה הממוקם מול מתחם מגדלי האמירויות בדרך שייח זייד, יספק גם שירותי מימון והטמעה לרעיונות, אבות טיפוס ושירותים עתידניים.



מטרו-מסלול 2020 איחוד האמירויות (נפתח ב1 לינואר 2021)



  1. על מנת לשרת את תושבי ומבקרי האמירות ביום הראשון של 2021.

בשלב הראשון נפתחו 4 תחנות: ג'בל עלי (תחנת מחלף), הגנים, גני דיסקברי ואל פורג'אן.

שלוש תחנות נוספות, כולל ה- EXPO2020 הסופי , ייפתחו בהמשך.

הקו החדש משרת אזורי מגורים בדובאי עם אוכלוסייה המונה יותר מ -270 אלף נפש, כולל The Gardens, Discovery Gardens, Al Furjan, Jumeirah Golf Estates, Dubai Investment Park וכן מבקרים בעיר התערוכה EXPO2020 .

ארבע התחנות הראשונות נפתחו על בסיס מספר קריטריונים: אוכלוסיית האזור, מספר הנוסעים המשוער, הפעילות העסקית באזור וזמינות התחבורה הציבורית מסוגים אחרים.

ב -1 בינואר, יום שישי, הושקו הרכבות החשמליות הראשונות עם הנוסעים מתחנות הטרמינל בשעה 10:00. בעתיד, הרכבת הראשונה תצא מתחנות ג'בל עלי ואל פורג'אן בשעה 05:00 מיום שבת עד רביעי, האחרונה בחצות. בימי חמישי הרכבות ינועו בין השעות 05:00 עד 01:00, בימי שישי בין השעות מ10 בבוקר ועד 1 בלילה.

זמן הנסיעה בין התחנות יהיה כ- 6 דקות. את הקו החדש ישרתו 6 רכבות חשמליות לשעה, שינועו כל עשר דקות. לפיכך, המסלול ישרת מעל 4,000 נוסעים בשעה לכל כיוון. יצוין כי עבודת הקו החדש תסונכרן עם תנועת הרכבות בקו "האדום".

בסניף החדש יופעלו גם 19 אוטובוסים הנוסעים בארבעה קווים. שני מסלולים יעברו דרך תחנת הגנים, והשניים האחרים דרך תחנת אל פורג'אן. ב -1 בינואר החלו לפעול אוטובוסים בקווים F45 (מתחנת המטרו אל פורג'אן לגני דיסקברי, כל 20 דקות) ו- F56 (מתחנת המטרו דובאי Internet City לתחנת המטרו Al Khail כל 15 דקות בשעות השיא).

באופן כללי, מסלול 2020 יסיע 46 אלף נוסעים בשעה לשני הכיוונים. על פי התחזיות של רשות הדרכים והתחבורה בדובאי, בשנת 2021 ישמש את הקו החדש 125 אלף נוסעים ביום, ובשנת 2030 - 275 אלף נוסעים.

בימי EXPO2020 תחנה אחת בלבד (תחנת אקספו) תקבל בין 35 ל -47 אלף נוסעים, או 29% מסך המבקרים בתערוכה העולמית.

מסלול 2020, באורך 15 ק"מ, מקשר בין ג'בל עלי לבין EXPO2020 . עלות הפרויקט הייתה 3 מיליארד דולר. הקו החדש יפעיל 50 רכבות חשמליות בעיצוב משופר, ואורכו הכולל של מסלול המטרו בדובאי יגדל ל -90 ק"מ (עד 101 ק"מ אם לוקחים בחשבון את חשמלית דובאי. ).



אתר הנופש THE ROYAL ATLANTIS RESORT & RESIDENCES




אתר הנופש ומגורים רויאל אטלנטיס ישנה את הנוף של דובאי לנצח.

דור חדש זה של מותרות ייחודיות, שנוצר על ידי המעצבים, האדריכלים והאמנים המובילים בעולם, מציע נוף מהפנט של האוקייאנוס המנוקד על ידי שטחים ירוקים שופעים עטופים בארכיטקטורה מהפכנית.

ממוקם בסמוך לסהר של פאלם.

נופש אטלנטיס רויאל אנד רזידנס ירחיב את אזור השירות של אתר הנופש משמעותית.

המתחם החדש של אטלנטיס יורכב משני נכסים, חוף פרטי של 2.3 ק"מ, סך של 2,343 חדרים, 40 מסעדות וברים ומועדון חוף ומועדון בינלאומי מוביל אחד.

במלון

795 חדרים וסוויטות (43 קומות) ו- 231 בתי מגורים (38 קומות). - 327 חדרי קינג. - 366 חדרי קווין. - 96 סוויטות או 6 סוויטות חתימה. - מגורים עם שניים, שלושה, ארבעה וחמישה חדרי שינה, Skycourts, פנטהאוזים (4) וסוויטות גן הנעים בין 130 ל- 1468 מ"ר. האורחים יכולים לבחור מתוך 82 פרויקטים נפרדים עם גובה תקרה עד שלושה מטרים.

• בכל בית מגורים נשקף נוף מימי המפרץ הערבי ודקלים, ולבתי מגורים רבים יש טרסות משלהם עם בריכות אינסוף פרטיות. • חללי פנים ועיצובים נוצרו על ידי חברת פריז Sybille de Margerie Interiors. האורחים יכולים לבחור בין שלושה נושאים שונים לעיצוב פנים, מגוון של בדים משובחים, רקמה אדריכלית, עור מפוסל ביד ופורצלן עדין, המביאים כשרון אירופאי קלאסי לבתי יוקרה. • לאורחים תהיה גישה לכל המתקנים באתר Atlantis, The Palm, כולל פארק המים Aquaventure, פארק המים מספר 1 במרכז E.

• באתר הנופש יהיו שני טרקליני מועדון אימפריאל. - טרקלין מועדון משפחתי אימפריאלי עם מזנון לילדים, שיעורי בישול וחדר טלוויזיה לילדים. - טרקלין מועדון אימפריאל פרימיום עם בר וספרייה.

מסעדות וברים: • מסעדות המלון יכללו 2,792 מקומות ישיבה ב -17 מסעדות וברים, כולל: - ארוחת הערב של הסטון בלומנטל - ג'ליאו ז'וזה אנדרס - המטבח של אריאנה אריאנה או Hakkasan.

לשירותכם : • אולם אירועים בשטח של 1000 מ"ר עם קיבולת של כ 660 אורחים. חלל זה יכלול גם שישה חדרי ישיבות, מג'ליס VIP וסוויטת ירח דבש פרטית, הכוללת מספרה ומקלחת. • מרכז בריאות עם שטח של 3100 מ"ר, כולל בריכת מעגל באורך 25 מטר, מכון כושר עם מדשאת יוגה חיצונית, סלון ו -15 חדרי טיפולים. במקום יהיה גם חמאם מסורתי הכולל סאונה, סאונה ובריכת שחייה. • 1600 מ"ר שטחי מסחר, כולל 17 חנויות.


מלון ME by Melia- מלון פינוק עם חיות מחמד



לאחר פתיחתו בפברואר, מלון ME, בדירוג חמישה כוכבים, יהיה היחיד בעולם שתוכנן במלואו מבפנים ומבחוץ על ידי האדריכלית העכשווית המפורסמת זאהה חדיד, שלמרבה הצער נפטרה בשנת 2016. ממוקם בבניין האופוס ברובע בורג' חליפה בדובאי, המלון בן 19 הקומות מציע 93 חדרים. המבנה מאופיין בקווים ובקימורים הזורמים המהווים את סימן ההיכר של עבודתו של האדריכל העיראקי. המלון מאכלס 15 מסעדות וברים ידידותיים לחיות מחמד, וחברים עם ארבע רגליים יקבלו חבילות קבלת פנים משלהם בעת ביצוע הצ'ק-אין.


מגדל Palm Tower


מגדל הדקל בדובאי ממוקם בכניסה לפאלם ג'ומיירה. מגדל המגורים מקושר לקניון הנחיל שנפתח בנובמבר האחרון, ובסופו של דבר יהיה שילוב של נדל"ן למגורים ומלונות יוקרה. בראש המגדל, בגובה 240 מטר, תמצא מרפסת תצפית בשם The View at The Palm עם נוף מדהים של דובאי והמפרץ הערבי. המגדל יאכלס גם את אחת מבריכות האינסוף הגבוהות בעולם, שתוכננה כמעגל סביב המגדל.


מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו


מוזיאון השעווה המפורסם בעולם ייפתח באי בלו ווטרס בדובאי בשנת 2021. הפרויקט הוכרז לראשונה בשנת 2008, אך עקב עיכובים, מועד הפתיחה נדחה. אמנם עדיין לא ידוע אילו ידוענים ישוחזרו בשעווה, אך ניתן לצפות כי ידוענים מרחבי האזור והעולם יופיעו במוזיאון.


כיפת Al Wasl Plaza


מקור התמונה-https://www.expo2020dubai.com

דובאי מתכוננת לארח השנה את תערוכת העולם הגדולה בעולם . בין עשרות האטרקציות החדשות בעיר, תהיה אל וואס פלאזה - כיפה מלאה במזרקות, מפלים, פארקים וחצרות דקליים - בגובה 65 מטר וגובהה קוטר 150 מטר ובתוכם הם יכולים להכיל עשרת אלפים מבקרים בו זמנית.


ספרייה על שם מוחמד בן ראשיד



למרות שעדיין לא פורסם מועד הפתיחה הרשמי של הספרייה על שם מוחמד בן ראשיד, היא נראתה כבר מוכנה בתחילת 2020. הספרייה ממוקמת בסביבות נחל דובאי באזור אל ג'אדאף ותשמש כספרייה בספר פתוח בת שבע קומות. היא עתידה להפוך למוסד ברמה עולמית.


מרכז קניות מידן וואן


נפתח לפני מספר חודשים, מידן וואן יהפוך לאחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר בדובאי.

הוא יאכלס יותר מ 550 חנויות ו -190 מסעדות, כמו גם סופרמרקט, קולנוע, מזרקה, מסלול קארטינג ומדרון סקי מקורה באורך של קילומטר.


פארק אפוקליפסה זומבי


המסע החדש בנושא זומבים פארק זומבי אפוקליפסה יגיע לדובאי , ויציג הופעות חיות, קולנוע VR ומשחקים בנושא אפוקליפסה זומבית המבוססים על טכנולוגיית זוהר בחושך. פארק זומבי אפוקליפסה ימוקם על סוללה הנבנית בסמוך לשוק הלילה של איי דיירה, כאשר ייפתח, יהיה שוק הלילה הגדול בעולם. שוק לילה עם 5300 חנויות, מסעדות ובתי קפה ישתרע על 1.9 ק"מ לאורך קו החוף.



טרזנקה בראס אל-חיימה



בתחילת 2020, בנוסף לקו ה- zip, תופיע גם אטרקציה של קפיצת בנג'י RAK באורך 23 מטר, שתספק נפילה חופשית של 8 מטר, באזור ג'בל ג'ייס לחובבי האדרנלין באמירות ראס אל-חיימה.

האטרקציה, ממוקמת בגובה 1,500 מטר מעל פני הים, תהיה חלק מסדרת אטרקציות חדשות לשאיבת אדרנלין המושקות באמירות, כולל מסלול מכשולים וטיסת רצועת קו מעל ההרים.



אי אפשר, כמובן, לפרט את כל הפרויקטים במאמר אחד, שאולי לא כל כך שאפתני, אבל ימשוך את תשומת לבם של מיליוני תיירים ותושבי איחוד האמירויות הערביות.


במאמרים הבאים אנסה לדבר על פרויקטים אחרים במדינה שבה אני חיה בעתיד הקרוב ועליהם אני גאה לדבר ולספר...











134 צפיות0 תגובות
bottom of page