top of page

המדריך המלא לבורג' חליפה מא-ת

עודכן: 30 בנוב׳ 2020






בנייה ועלות

הבנייה נמשכה שש שנים, עם קומה אחת או שתיים שהוקמה מדי שבוע, ולבסוף נפתח המגדל ב- 4 בינואר 2010. האדריכל של גורד שחקים זה הוא אדריאן סמית המפורסם, ביצירותיו הקודמות (מגדל ג'דה וגורד השחקים ג'ין מאו בסין). פרויקט זה תוכנן כ"עיר בתוך עיר "- עם תשתיות עצמאיות, פארקים ורחובות.

בניית מגדל בורג' חליפה עלתה 1.5 מיליארד דולר

מה שמעניין זה כי קרח נוסף לתמיסת הבטון במהלך בניית המגדל ואת המבנים יצקו רק בלילה,

מכיוון שטמפרטורת היום הייתה גבוהה מדי לשם כך. לאחר הייבוש, הפתרון אינם חששו ממחווני טמפרטורה גבוהה או נמוכה.

בורג' חליפה נחשב לאחד הבניינים הבטוחים ביותר באיחוד האמירויות הערביות ובעולם.

כבר מיום הבנייה הראשון היו סביב הבנייה שמועות רבות כמו מחלוקות על גובהה האמיתי.

בבניין זה נמצאים דירות, מלונות, משרדים, מועדוני ספורט ומרפסת תצפית. כאן פועלות חמישים ושבע מעליות, אך רק מעלית אחת יכולה לעבור מהקומה הראשונה עד האחרונה. כל האחרים עובדים עם השתלות.

בניית גורדי שחקים

בורג 'ח'ליפה ניצב היטב על הקרקע בזכות ערימות בקוטר של 1.5 מטר ובאורך של 45 מטר.

ישנם מאתיים מחברים כאלה בסך הכל.

הייחודיות של המגדל היא צורתו, בגלל הא-סימטריה, הבניין לא חשוף כל כך חזק לרטטות מהרוח, ופניו של הבניין עם לוחות תרמיים מספקים קרירות בפנים.

משקולות נגד מיוחדות מותקנות בתוך המגדל כדי להפוך את הבניין ליציב עוד יותר - זהו כדור מיוחד עשוי בטון ופלדה ומשקלו כ 800 טון.

מבנה זה נתמך על ידי קפיצים ומאזן את משרעת הרטט של הבורג' חליפה.

למעשה, צריח הבניין חורג מצירו ביותר מכמה מטרים. ומנגנון שיכוך ההמונים עוזר להפחית את הסיכונים להרס מבני גורדי שחקים לאפס.

המגדל יכול לעמוד בפני משבים ורעידות עד 7.0 בסולם ריכטר

מעניין לציין כי בורג' חליפה משתמש בשיטה מודרנית לאסיפת מי גשמים ואז להשתמש בהם. אין כמעט גשם באזור זה, ולכן מים נאספים בנוסף מעובה. המים שנאספו מועברים דרך מערכת צינורות למאגר מיוחד הממוקם במרתפי הבניין. עד ארבעים מיליון ליטר מים נאספים בדרך זו מדי שנה.

משתמשים בו בעיקר להשקיה. מערכת איסוף המים היא אחת המאפיינים המדהימים ביותר של מבנה ותפקוד הבניין.

זה הגיוני להניח כי יש לשטוף את החלונות בבניין בפנים ובחוץ. בנוסף, יש לנקות 26 אלף לוחות מראה, המצופים בבניין.

למטרות אלה ישנן שתים עשרה מכונות מיוחדות, שכל אחת מהן שוקלת שלוש עשרה טונות. מנגנונים אלה נוסעים על מסילות מיוחדות לאורך הקירות החיצוניים של הבניין. יותר משלושים ושישה אנשים מעורבים בשירות המערכת הזו.

מעליות בורג' חליפה

גורד השחקים של בורג 'כליפה מוגש על ידי 57 מעליות, שכל אחת מהן מהירה, מרימה ומורידה נוסעים במהירות של 10-18 מ' לשנייה.

מה המשמעות של המספרים האלה: העלייה לתצפית הממוקמת בגובה 555 מטר (148 קומות) תארך אפילו פחות מדקה.

קיבולת המעלית היא 14 מבוגרים.

כשעולים לתצפית המעליות מדליקות תאורה מיוחדת ומנגנות מוזיקה ערבית.

בבניין יש מעלית אחת בלבד, הפועלת מהקומה הראשונה עד האחרונה, והיא מעלית שירות.



עליכם לקנות כרטיסים לבורג 'כליפה מראש, דרך האינטרנט, רצוי לפחות שבוע עד שבועיים לפני תאריך הביקור. זה לא יעבוד רק להגיע לקופות ולקנות כרטיסים, קרוב לוודאי שהכרטיסים כבר אזלו בזמן הנכון, חוץ מזה הם יקרים יותר בקופות מאשר ברשת.


יש הרבה אנשים שרוצים לבקר במגדל, כי בורג 'חליפה הוא הבניין הגדול ביותר, כרטיס ביקור ואטרקציה מספר 1 של דובאי. וכל תייר שמכבד את עצמו שמגיע לאמירויות מנסה לבקר בבניין הגבוה בעולם, לטפס על הקומה 124,125, או אפילו יותר גבוה - ל -148 או 154! הנופים משם פשוט מדהימים! כל דובאי במבט אחד!


הבניין כל כך גבוה, שבאופן תיאורטי, אתם יכולים לראות את השקיעה מקומת הקרקע למטה, ואז לעלות במעלית עד לתצפית ולראות שוב את השקיעה

בפוסט זה אספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על טיול לתצפית בורג 'חליפה : כמה זה עולה, איפה ואיך הכי טוב לקנות כרטיסים באינטרנט (הוראות מפורטות שלב אחר שלב כיצד לקנות כרטיסים במחירים הטובים ביותר תוך כמה דקות ללא תשלומי יתר) כל התכונות והניואנסים של הביקור: איפה בניין בורג 'ח'ליפה, איך להגיע למגדל במטרו, מה צריך לקחת בחשבון, באיזו שעה עדיף לעלות על מרפסות התצפית של גורד השחקים, מה עדיף לקחת איתכם ומה עדיף לא לקחת. חשוב מאוד גם להבין אילו סוגי טיולים יש בכדי לבחור באופציה הטובה ביותר, האופטימלית ביותר.




* המחיר מצוין עבור כרטיס אחד, ועשוי להשתנות בהתאם למועד הביקור הספציפי


אילו כרטיסים ניתן לקנות לבורג‘ חליפה?

שימו לב- חשוב מאוד להבין שאתם צריכים לקנות כרטיסים מראש, דרך האינטרנט. כרטיסים לתאריכים הנדרשים עשויים שלא להיות זמינים בקופות, והם יקרים בהרבה בקופות. אך אל דאגה, אין שום דבר מסובך בקניית כרטיסים באינטרנט. אני אעזור, אספר לכם הכל בפירוט. ישנן מספר אפשרויות כיצד ניתן לטפס על פלטפורמות הצפייה, כמה סוגי כרטיסים:


 

1. ביקור בתצפיות בקומות 124 ו -125 “At the Top”:

זהו רב המכר, האופציה הפופולרית והזולה ביותר (מכל הזמינים) לטיול לבורג' חליפה. רוב התיירים בוחרים בדרך זו לבקר במגדל. מבחינת יחס מחיר / איכות זו האופציה האופטימלית ביותר: גובה ראוי, נוף פנורמי של 360 מעלות, מעלית מהירה תוביל אתכם לתצפית תוך דקה בלבד. בקומה 125 יש מרפסת תצפית סגורה, ובקומה 124 יש מרפסת פתוחה ללא תקרה. החיסרון של הטיול הוא שאתם צריכים לחכות בתור, בדרך כלל יש הרבה אנשים

שעות פתיחה: בין השעות 8-00 עד 00-00 (לפעמים לוח הזמנים משתנה, למידע נוסף עיינו במידע באתר הרשמי)


העלות תלויה בזמן תחילת הביקור, החל מ- 140 דירחם (38 $) למבוגר, ו- 119 דירחם ($ 33) לילדים (עד גיל 12).

המחיר הנמוך ביותר בבוקר ואחר הצהריים. בין השעות 16-00 ל- 19-00 יש זרם גדול של תיירים, ועלות הביקור בגורד שחקים בשלב זה עולה פי 1.5. זה נחשב הזמן הטוב ביותר לבקר. מדוע כולם רוצים להגיע לתצפית בשעות אלו? זה פשוט: בפרק זמן זה, תחילה תוכלו ליהנות מנוף גורד השחקים באור יום, ואז לראות את השקיעה ואז להתפעל מנופי הלילה של העיר כאשר התאורה מופעלת. צלמים רבים מכנים את הזמן הזה "קסם". כמו כן, בערב תוכלו ליהנות מהנופים מלמעלה על "המזרקות המזמרות" המפורסמות, שמתחילות לעבוד מדי יום (בין השעות 18-00) למרגלות הבורג 'ח'ליפה.


יש לזכור כי זמן השקיעה משתנה, תלוי בעונה. בדרך כלל, השקיעה בדובאי מתרחשת בין 17:30 (בחודשי החורף) ל- 19:15 (בחודשי הקיץ). תוכלו לגלות באיזו שעה השמש שוקעת בתאריכים הנכונים באמצעות בדיקה באינטרנט


אם אתם רוצים לראות את השקיעה, אז קחו כרטיסים לשעה וחצי עד שעתיים לפני השקיעה. אל תיקחו את זה בזמנים צפופים. יש לזכור כי יש תור חי בכניסה לבורג' חליפה, ותמיד יש הרבה אנשים בזמן השקיעה. התור למעלית נע במהירות, אך הוא ארוך למדי. אם לא תחשבו, יתכן שלא תהיו בזמן. עדיף לעלות מעט מראש. הזמן המושקע בתצפית אינו מוגבל. עם זאת, אל תיקחו את זה מוקדם מדי. קשה להיות שם הרבה זמן, כי אין איפה לשבת, למעט על הרצפה. כנראה שהמארגנים לא הכינו מקומות ישיבה כדי שאנשים לא ישבו שם.


 


2. ביקור בתצפיות בקומות 124 ו -125 “At the Top” + טרקלין בקומה 148 + שתייה וחטיפים חינם + דילוג על התור בקופות הכרטיסים ובמעלית (Skip The Line) גישה VIP:


זוהי האפשרות השנייה הפופולארית ביותר להגיע לתצפיות של בורג' חליפה. היתרון העיקרי של שיטת VIP זו הוא היעדר תורים לעלייה וירידה. חסוך לפחות שעה-שעתיים. החיסרון הוא המחיר הגבוה.


העלות בשעות הבוקר והצהריים היא כ 468 דירחם (127 $). ילדים מתחת לגיל 4 - חינם. בערב (בין השעות 19-00): 378 דירחם (103 $) מבוגרים וילדים, ילדים מתחת לגיל 4 - חינם.


הקומה ה -148 ממוקמת עוד כ 100 מטר מעל ה 124, בגובה 555 מטר. ובמקביל, המעלית עולה לקומה 148 תוך קצת יותר מדקה. יש ספות בקומה 148, תתייחסו למיץ ועוגות.


 

3. הטרקלין ''The Lounge'' (קומה 152 - 154):


זהו הטרקלין הגבוה בעולם שגובהו 585 מטר. תוכלו לצפות בשקיעה עם כוס שמפניה וקנאפים ביד. גישה לקומות 152, 153 ו- 154 של בורג 'ח'ליפה


מחיר הכרטיס הוא 599 AED (163 $).


ישנן שתי אפשרויות לרכישת כרטיסים, אשר נבדלות בזמן הביקור. ההבדל הוא, למעשה, רק בזמן.


זמן 17:30 וב- 19:30


4. כרטיסים לקומה 124 של בורג 'כליפה + ארוחת צהריים שלוש מנות במסעדה האיטלקית Armani Deli:


זמן התחלה: מ 12:00 עד 14:00 כל 30 דקות, נמשך - כ3 שעות והעלות: מ 340 דירחם (93 $) למבוגר, ו- 294 דירחם (80 $) לילדים (עד גיל 12). ילדים מתחת לגיל 4 - חינם. המחיר כולל גישה לתצפית בקומה 124 וארוחת צהריים במסעדת Armani Deli, מסעדה איטלקית טובה הממוקמת בקומה הראשונה בבורג 'ח'ליפה, הכוללת שלוש מנות איטלקיות ומשקה אחד לאדם (500 מ"ל מים מינירלים / מוגזים) (שתייה קלה)

5. כרטיסים לבורג' חליפה: קומה 124 ו -125 + אקווריום דובאי וגן החיות התת ימי:

זו אופציה נהדרת, במיוחד עבור הורים עם ילדים. ילדים יאהבו את זה! אם אתם מתכננים לבקר בבורג' חליפה ובאקווריום של דובאי, משתלם יותר לקנות כרטיס משולב לשני האירועים בבת אחת. כרטיס נפרד לאקווריום דובאי + גן החיות התת ימי עולה כ- $ 37. אם אתם קונים את בורג 'חליפה ואקווריום בנפרד, זה יעלה לפחות 75 $ (38 $ + 37 $), וכרטיס משולב הכולל את אותו הדבר יעלה 58 $ בלבד (אם אתם לא לוקחים את זמן השיא היקר ביותר לגורד השחקים).


אקווריום דובאי ואוקיאנוריום ממוקם ליד בורג' חליפה, בקומה השנייה במרכז הקניות והבידור הגדול ביותר במזרח התיכון - קניון דובאי. למעשה, תוכלו לבקר תוך יום אחד בבניין הגדול בעולם, במרכז הקניות והבידור הגדול ביותר ובאקווריום-אושינריום הגדול בעולם. ובערב זה לגמרי בחינם להתפעל ממזרקת הזמר הגדולה והגבוהה ביותר בעולם, שנמצאת ממש שם, מול קניון דובאי ובורג' חליפה.


בנוסף לאקוואוריום הגדול בעולם, מחיר הכרטיס כולל ביקור בגן החיות עם פינגווינים, תנינים ועוד...


 


כיצד לקנות כרטיס:


כדי לרכוש כרטיס אתהם זקוקים לאינטרנט, ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס, חיוב מאסטרו, כרטיס בנק

ואז בוחרים את האטרקציה שאתם רוצים בוחרים את הזמן שאתם מעוניינים להגיע ואז לוחצים נקסט (המשך) בוחרים כמה מבוגרים כמה ילדים ועושים שוב נקסט(המשך)

לאחר מכן, עליכם לציין את שמכם, שם משפחה, כתובת הדוא"ל שאליו יישלחו כרטיסים ומספר טלפון להודעות הזמנה ולוחצים על כפתור "אשר הזמנה": ואז תגיעו לחלון להכניס את פרטי האשראי ולוחצים סיום


זהו לאחר התשלום תקבלו דוא"ל אישור, הוראות נוספות וכרטיסים. ניתן להדפיס ולהציג כרטיסים בקופה, או להראות אותם ישירות בסמרטפון


#בואו לקניון דובאי. בקומת הקרקע, עיקבו אחר השילוט כדי למצוא את הכניסה לסיור At The Top הראו את הכרטיס שלכם בסמרטפון שלכם או תדפיסו בקופות. אם קניתם כרטיסים למספר אנשים בבת אחת, כרטיס אלקטרוני זה תקף בבת אחת.


 

איך מגיעים לבורג' חליפה :


הדרך הקלה ביותר היא במונית, אך המעניינת ביותר, הנפוצה ביותר והזולה ביותר היא באמצעות המטרו.

סעו בקו האדום לתחנת בורג' חליפה בעל אותו שם. (תחנת המטרו Burj Khalifa / Dubai Mall)


אתם לא צריכים לצאת החוצה. מתחנת המטרו, עקבו אחר השילוט לקניון דובאי, עקבו אחר שבילים מקורים מאובזרים במיוחד עם מדרגות נעות בערך כ- 15-20 דקות למרכז הקניות.

רוב האנשים הולכים לכיוון הזה, אז אתם לא יכולים לטעות.

יציאה במרכז הקניות בקומה השלישית. אז אתם צריכים לרדת למרתף קומת הגראונד (LG) (תואם את המפלס P1 של החניון) וללכת על פי השילוט ל- At The Top.


אם אתם מגיעים לקניון דובאי ברכב, עדיף להשאיר אותו בחניון GRAND או CINEMA (כל החניה בקניון דובאי היא בחינם)



 

כיצד למצוא את נקודת ההתחלה לסיור בבורג' חליפה:


הכניסה לבורג 'חליפה נמצאת בקניון דובאי בקומה התחתונה (Level LG)

בעקבות השילוט -''At The Top, Burj Khalifa”.

אם אתם נכנסים לקניון דובאי מהרחוב (ממזרקות המזמרות) אז ל At The Top, Burj Khalifa אתם צריכים שמאלה באותה קומה


 

לכמה זמן כדאי לקחת כרטיסים:


הזמן הטוב ביותר הוא לפני השקיעה. כך שתוכלו לראות גם נופי יום וגם שקיעה ולראות את פנורמת הערב. הזמינו כרטיסים שעה וחצי לפני השקיעה, מכיוון שיש תורים ארוכים מאוד, יתכן שלא תהיו בזמן. אי אפשר לחשב בדיוק איזה תור יהיה. חלקם חולפים במהירות, תוך 30 דקות, וחלקם עומדים שעה וחצי.


 

באיזו שעה עדיף: בוקר או ערב אחרי השקיעה:


עדיף כמובן לבקר בבורג חליפה בערב ובבוקר. הנופים מגורד השחקים בבוקר ובערב שונים לחלוטין. בערב זה יותר יפה, הכל באורות ובתאורה + ניתן לראות את מופע המזרקות מלמעלה. אבל בשעות הבוקר / אחר הצהריים תוכלו לראות הכל בפירוט רב יותר, תוכלו לראות זאת טוב יותר מרחוק ובתאורה טובה תקבלו תמונות טובות יותר.



 

האם עליכם לקנות סיור קבוצתי לבורג 'כליפה מסוכנות נסיעות:


לא, לא שווה את זה, עדיף לבקר עצמאית. וזה לא רק תשלום יתר. הסיור הקבוצתי מוגבל מאוד בזמן. יביאו אתכם באוטובוסים גדולים ותלכו בקהל כל הזמן. אם התור ארוך, אתם מסתכנים שלא תספיק לראות שום דבר.


טיפים מועילים:

  • עליכם לקנות סיור מראש

  • הזמן הטוב ביותר לבקר הוא לפני השקיעה, אך הוא גם היקר ביותר

  • נסו לא לבחור סופי שבוע לביקור - שישי ושבת, בימים אלה הם בדרך כלל יותר אנשים

  • הם לא מרשים להיכנס לבורג חליפה עם אוכל ומים, השומרים ייקחו את כל זה לחדר האחסון ויחזירו לכם ביציאה.

  • בואו מוקדם לקניון דובאי. מרכז הקניות גדול מאוד, אפשר בקלות ללכת בו לאיבוד. אנא הגיעו לנקודת ההתחלה של הסיור 15-20 דקות לפני ההתחלה. יהיה עליכם להשיג כרטיס נייר בקופות או במכונות מיוחדות. הטיול עצמו מתחיל כעשר דקות לפני הזמן המצוין בכרטיס.

  • על מרפסות התצפית יש חנויות מזכרות. אם קניתם כרטיסים כפי שתיארתי לעיל, אז בחנויות אלה תהיה לכם הנחה של -10%. (עליכם להציג כרטיס אלקטרוני)

  • אם אתה עולים ל בורג 'ח'ליפה בחורף, בערב, אז יכול להיות קריר בחלק הפתוח של התצפית בערב, תלבשו משהו חם ואו תביאו איתכם ארוך

  • כדי לא ללכת לאיבוד בקניון דובאי, הורידו והתקינו את יישום קניון דובאי בסמארטפון שלכם . זהו הנווט של הקניון. איתו לא תלכו לאיבוד.


קומות בורג 'ח'ליפה

מידע כללי:

סה''כ יש 163 בבורג' חליפה

תפוצה ומטרת קומות:

53 קומות מגורים לדירות + 30 קומות מלונות

36 קומות משרדים

30 קומות טכניות המשרתות את הבניין מאוזנות לאורך כל הגובה

14 הקומות הנותרות תפוסות על ידי שטחים ציבוריים (מסעדות וברים, מכוני כושר עם בריכות שחייה, מסגד).

פרטים על מה שנמצא בקומות השונות של המגדל:

1-8 קומות - מלון ארמני דובאי (Armani Hotel Dubai)

9-16 קומות - מתחם דירות ארמאני רזידנס (Armani Residences)

17-18 - קומות טכניות

19–37 - דירות המגורים (The Residences)

38–39 - מלון ארמני דובאי

39-108 - דירות המגורים(The Residences)

43 ו 76 - בריכות שחייה וג'קוזי, חדרי כושר

קומה 122 - מסעדה At.mosphere

124 ו 125 - מרפסת תצפית At the TOP

112–154 - משרדי סוויטות תאגידים Corporate Suites

קומה 148 - מרפסת תצפית ב- At the TOP SKY

152-154 קומות - טרקלין עם טרסה

מסעדות

המסעדה המפורסמת ביותר (והגבוה) של בורג 'חליפה - At.mosphere - הפכה לאטרקציה מאז פתיחתה.

מסעדת At.mosphere ממוקמת בקומה ה -122 של המגדל, 422 מטר מעל פני הים.

המסעדה מתמחה במטבח אירופאי ובמיוחד צרפתי, יש תפריט לצמחונים.

מוסיקה חיה מושמעת במסעדה, המוסד פתוח עד מאוחר. הזמן הטוב ביותר לבקר הוא שעת הזהב (זוהי חביבת הצלמים בשעה האחרונה לפני השקיעה). אם אתם מזמינים שולחן לזמן הזה, מובטח לכם שתהיה לכם זמן ותיצפו בשקיעה בזמן השקיעה בארוחת הערב - בסביבה הרבה יותר נוחה ושהייה ארוכה יותר (שעתיים בהזמנה דרך האתר) מאשר בתצפית. בערב, מופע המזרקות נראה היטב גם בטרקלין המסעדה - אחת האטרקציות הפופולריות ביותר במרכז העיר דובאי.

המושבים הטובים ביותר במסעדה הם ליד חלונות פנורמיים, שם שום דבר לא מסתיר את נוף העיר; יש להזמין שולחנות כאלה מראש: לפחות יומיים מראש למושבים רגילים ולפחות שבוע מראש לשולחנות ליד החלון. לפעמים הזמנות ברגע האחרון אפשריות, אבל זה לא תמיד המקרה.

שימו לב

למסעדה קוד לבוש : אלגנטי, הם נגד לבישת מכנסיים קצרים, חולצות טריקו, נעלי בית או כל בגד אחר שנראה מזדמן מדי למסעדת גורמה.

איך מגיעים למסעדה: למרות תפיסה מוטעית נפוצה, תגיעו לאטמוספירה דרך מלון ארמני, ולא דרך קניון דובאי. המלון מציע גם שירות חניה חינם ומעלית עם גישה ישירה לאטמוספירה.



במתחם המלון Armani Hotel Dubai יש 8 מסעדות עם מאכלים שונים בעולם. מטבחים מתמקדים בעיקר במטעמים המציעים מנות יפניות, הודיות, ים תיכוניות ובינלאומיות.


מלונות בבורג' חליפה בדובאי והסביבה:

ישנם מלונות יוקרה רבים ליד מגדל חליפה המפורסם, לדוגמא:

  • מלון ארמני דובאי- הוא מלון יוקרתי הממוקם בבניין המגדל מהקומה הראשונה עד השמינית ומהשלושים ושמונה לקומה השלושים ותשע. מהחדרים נשקף נוף פנורמי של המזרקה והמפרץ הערבי. ראש החברה של בית האופנה ג'ורג'יו ארמני נכח באופן אישי בפתיחת המלון. יש גם בתי קפה, מסעדות ואזורי טרקלין. חדרים הם בקטגוריית מחירים גבוהה, אך יש הנחות בעונה נמוכה (בתאריכים הכי לא פופולריים).

  • מלון Dream Inn Dubai Apartments ממוקם 600 מטרים מגורד השחקים.

  • מלון The Address -ממוקם בקניון דובאי, הוא נפתח בשנת 2009 ושופץ לאחרונה בשנת 2013. יש ארבעים ושלוש קומות עם מאתיים ארבעים ושניים חדרים.

  • מלון Palace Downtown -המלון ממוקם 500 מטרים מבורג' חליפה

  • מלון Address Boulevard- ממוקם 400 מטר ממגדל דובאי

כל המלונות באזור הם ארבעה כוכבים ומעלה, הם פועלים על בסיס הכל כלול, יש להם חניה משלהם, ברים, מסעדות ובריכות שחייה.

כדי להישאר במרכז המטרופולין הערבי, מומלץ להזמין מקום מראש בסביבה הקרובה של בורג' חליפה. ביקוש מוגבר נצפה בערב ראש השנה - הדרך הטובה ביותר לצפות באחד ממופעי הזיקוקים החגיגיים העשירים בעולם.


מופע אור

מעת לעת, המגדל הגבוה בעולם הופך ל מופע אור. התאורה האחורית מרשימה - לאורך כל גובה המגדל, חוץ מזה התוכנית משתנה מעת לעת. התוכניות המוארות והעשירות ביותר, המושכות אלפי צופים, נערכות בחגים, בעוד ששידורים מקוונים נערכים גם מהמראות כך שאנשים מכל רחבי העולם יוכלו לראות את נס התאורה.

הנוף הטוב ביותר של התאורה נפתח מהסוללה - מצד המזרקות, אז לפני המופע הקהל מתכנס מראש.

המופע אינו מתקיים באופן קבוע. בימי חול ניתן לצפות בדרך כלל בימי שלישי, רביעי ושבת בשעה 20:00, וביום חמישי, שישי וסופי שבוע / חגים בשעה 22:00. יש לבדוק את לוחות הזמנים לפני הביקור, מכיוון שההופעות עשויות להתבטל מסיבות שונות.


מזרקות מזמרות

מופע האור הוא לא המחזה היחיד בבורג' חליפה. למרגלות גורד השחקים המפורסם בעולם, יש מזרקה מזמרת עניקית של דובאי, שגובה שלה מגיע לשיא של 150 מטר. הפלא המימי הזה של העולם ממוקם למרגלות המגדל; המזרקה ממוקמת באמצע אגם מלאכותי. שטח המאגר הזה הוא יותר מ 12 דונם. מערכת המים תוכננה על ידי חברת WET האמריקאית, שנודעה בעבר בפרויקט שלה בלאס וגאס - המזרקה שממול לקזינו בלאג'יו.

מזרקת דובאי מוארת על ידי 25 זרקורים צבעוניים ו 6660 זרקורים. אורכה 275 מטר.

מזרקת דובאי מול גורד שחקים יכולה לבצע קומפוזיציות רבות, למשל:

  • Sama Dubai-לכבוד השייח ושליט דובאי מוחמד

  • Baba Yetu-שיר זוכה גראמי

  • Shik Shak Shok-שיר ערבי מפורסם

  • Inshed An Aldar (Ask About Home)-שיר שנכתב באיחוד האמירויות הערבי במיוחד לפתיחתו של בורג חליפה

  • Partiro (Time to Say Goodbye)-שיר המושר על ידי אנדראה בוצ'לי ושרה ברייטמן

  • Dhoom Thana-שיר בהינדית, מהסרט "When One Life Is Not Enough"

  • Bassbor Al Fourgakom-את האמת לא זוכרת מאיפה היצירה הזאת

  • I Will Always Love You- שיר של וויטני יוסטון ואחרים



זהו זה מה שהיה לי להגיד לכם הפעם חופשה נעימה וטיול נעים:-)







3,399 צפיות0 תגובות
bottom of page