top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

איחוד האמירויות הערביות: "עיסויים" לא חוקיים עלולים להוביל לקנסות ואף למאסר.

נפתח בזה שננסה להבין את החוק במדינה שהיא שמרנית מאוד והדת זה ערך עליון.

באוגוסט 2020 פורסם הסכם היסטורי לנורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. מייד עם פרסום ההסכם לא איחרו להגיע שמועות עד כמה המדינה הזו שמרנית. השאלות שעלו בקרב מתעניינים: האם לזוג מותר לישון באותו החדר בדובאי מבלי להיות נשואים? האם מותר ללכת חשוף במקומות ציבוריים בדובאי? האם לזוגות מותר להחזיק ידיים בציבור? לימים מסתבר שיכול מאוד להיות שהיינו תמימים מידי? הרי איפה שיש כסף יש גם...


מהר מאוד הראש הישראלי, שלא מוותר על בדיקת הגבולות, במקרה הזה של השלטונות האמריתיים, הבין שאין כל "סיבה לדאגה" – השד לא כזה נורא.

החגיגות על גבו של הישראלי המצוי גם כן לא איחרו לבוא, הרי אנחנו עם של אלופים ברושם חיצוני שאנו משאירים אחרינו, עם סיפורים עסיסיים כמו נזקים חמורים לרכבי יוקרה מושכרים או אופנועי ים ורייזרים ששוכרים בטיולי הספארי במדבר שאלו אטרקציות נפוצות מאוד בקרב תיירים בדובאי.

נחזור רגע לנושא שהעסיק לא מעט את המקומיים השבוע והוא הפרצה לשירותי "עיסוי" לא חוקיים במדינה שהיא מתיימרת להיות הדוקה דתית.


הרשויות באיחוד האמירויות מפרסמות אזהרות ובנוסף הכריזו, אנשים שמחפשים עיסוי זול ממרכזים לא חוקיים עלולים למצוא את עצמם בצרות רציניות. על פי חוקי איחוד האמירויות, לא רק מפעילי מרכז העיסוי הבלתי חוקי עומדים בפני מאסר ועונש כספי, אלא גם האדם שנעזר בשירותי עיסוי. האחרון גם ייכלא לשנה לפי סעיף 356 לחוק העונשין של איחוד האמירויות.


היו כמה מקרים בחודשים האחרונים שבהם תיירים הותקפו ונשדדו על ידי מפעילי מרכז עיסוי לא חוקי.

מאחר שמרכזים אלו מופעלים באופן בלתי חוקי, עבריינים שודדים ותוקפים לקוחות פיזית הם גם יוצרים לפעמים סרטונים של קורבנות ומאיימים לשתף אותם ברשתות החברתיות.

מי שטייל בדובאי/ אבו דאבי בטוח שנתקל בלא מעט כרטיסי ביקור (פליירים קטנים) עם תמונות של בחורות ומספרי טלפון מפוזרים על הריצפה.


לאחרונה פרסמה משטרת דובאי כי 5.9 מיליון כרטיסי ביקור ו-870 אנשים נתפסו ב-15 חודשים של מבצע כנגד אותם פורעי חוק. באוקטובר אשתקד, שלוש נשים נכלאו לשלוש שנים על ידי בית המשפט הפלילי בדובאי בגין שוד ותקיפה של גבר לאחר שפיתו אותו לדירתם עם הצעת עיסוי. הן גם נקנסו ב-284,000 דירהם, כל אחת ואחר כך גורשו מהמדינה.


בהתאם לתקנות החוקיות, מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי היא הרשות המוסמכת להנפיק רישיונות סחר, בעוד שרשות הבריאות של דובאי אחראית לרישוי מתקני עיסוי וספא רפואי. כל מטפלי העיסוי בספא חייבים להיות בעלי ניסיון של שנתיים, תעודת עזרה ראשונה בסיסית ותוכנית הכשרה השווה ל-600 שעות מוסמכות.

"אם אדם כלשהו שיתפס משכנע או מפתה, בכל דרך שהיא, זכר או נקבה לבצע הוללות או זנות או שסייע למטרה זו, ייענש לעונש מאסר וקנס לפי סעיף 363 של איחוד האמירויות הערביות. לפי חוק העונשין, אדם הנעזר בשירותי עיסוי מאדם לא מוסדר או לא מורשה יכול להיענש ועלול לעונש מאסר לתקופה של לא פחות משנה אחת.


אז בפעם הבאה שתהיו בדובאי ותראו כרטיסי ביקור כאלו מפוזרים על הריצפה, תדעו שזה עוקץ.

1,152 צפיות0 תגובות
bottom of page