top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

כל מה שאתם צריכים לדעת בעת ביקור בדובאי במהלך הרמדאן 2022



חודש הרמדאן הוא חודש של צום למוסלמים ברחבי העולם לציון גילוי ספרם הקדוש, הקוראן, לנביא מוחמד. המוסלמים יימנעו מאוכל ושתייה משחר עד רדת החשכה, וישברו את הצום שלהם בשקיעה. במובנים רבים, הרמדאן הוא החודש הטוב ביותר לבקר בדובאי כדי לחוות מסורת אסלאמית אותנטית. עם זאת, ישנם דברים שונים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ביקור במדינה מוסלמית בתקופה זו של השנה. הבנה של התרבות המוסלמית יכולה להבטיח שתכבדו את החוקים המקומיים.


איך מברכים המקומיים?

הברכה המסורתית ברמדאן היא " רמדאן כרים " או " רמדאן מובארק ", ולעתים קרובות ניתן לשמוע זאת במהלך החודש הקדוש. אם ברצונכם להיות מעורבים ולכבד את המסורת המקומית, השתמשו בברכה זו.


מה צריכים תיירים ותושבים שאינם מוסלמים לצפות במהלך הרמדאן בדובאי?

תושבי חוץ ומבקרים שאינם מוסלמים אחראים לוודא שיש סביבה מתאימה למוסלמים לקיים את הרמדאן. למרות שלא מצפים מכם להצטרף לצום, עליכם לגלות כבוד למי שנמצא וכן מנהל אורך חיים דתי.

אכילה, שתייה, לעיסת מסטיק ועישון בפומבי על ידי מבוגרים במהלך הרמדאן אסורים.

חריגים לצום

ישנן נסיבות רבות שבהן מוסלמים יכולים לקבל פטור מצום, כמו הריון, סוכרת, אם מניקה, מחזור, מחלה או גיל מבוגר. ההנחה הבסיסית היא שאסור לצום אם זה מזיק לבריאות.

עבור תיירים או מקומיים שהם לא מוסלמים, אישה בהריון או אם מניקה, עדיין יש להימנע מאכילה או שתייה בפומבי, כמו כן לילדים בין 6 ל-12 שנים, יאכלו וישתו בצורה דיסקרטית ופרטית כדי לא לפגוע באחרים.


הקלות בשנים האחרונות

בניגוד לחוקים שמקבלים קנסות של עד 2000 AED על אכילה בפומבי במהלך הרמדאן, הנוהג הכללי בדובאי השתנה באופן משמעותי במהלך שלוש השנים האחרונות. דובאי הופכת להיות יותר ליברלית ופתוחה לתיירים וכאלו שאינם מוסלמים ומקלה בחוקים הנוקשים שהיו בעבר.


אם אתם נוסעים באחד משדות התעופה הבינלאומיים הגדולים במדינה, תראו שירותי מזון מלאים הפועלים מכיוון שמטיילים פטורים מצום.


מסעדות התבקשו בעבר להציג רישיונות לפעול בשעות היום עם חלונות מושחרים כדי שהעוברים ושבים לא יראו את הסועדים בתוך המסעדה, חוק שאינו תקף יותר.


דובאי הקלה לאחרונה גם את הכללים לגבי מכירת אלכוהול במהלך הרמדאן, שהיה מותר בעבר רק לאחר השקיעה. אין זה סוד שהרשויות המקומיות בדובאי, בהתאם לחזון שלהם להיות יעד תיירותי מוביל, מעוניינים להציע חווית מבקר סופרלטיבית לתייר. העיר מאפשרת כיום לברים ולמועדוני לילה להגיש אלכוהול לאורך כל שעות היום.


בבתי קולנוע, פארקי שעשועים ומתקני בידור אחרים תמצאו אזורים ייעודיים שבהם אוכל מוגש לאנשים שאינם צמים.


דברים נוספים שכדאי לשים אליהם לב במהלך הרמדאן בדובאי

הרמדאן עוסק לא רק בצום, אלא הוא עוסק גם בהימנעות - כולל טבק, סקס, מוזיקה - וסובלנות.

  • יש להקפיד על תקן לבוש מתאים בפומבי (לאכוף הרבה יותר מהרגיל). כל המבוגרים (כולל בני נוער) צריכים להיות לבושים באופן שמרני ולהיראות שיש להם ידיים ורגליים מכוסות בפומבי - ובוודאי להימנע ממחשופים ולבוש צמוד. עם זאת, בדיוק כמו שהקלו על חוקי האוכל בשנים האחרונות, נראה שגם על חוקי הלבוש.

  • הימנעו מגילוי חיבה בפומבי

  • סבלנות - עם רדת החשיכה תהיו נוכחים לעומסים גם בכבישים וגם במקומות ציבורים. תמנעו מנהיגה בכבישים ותנו זכות קדימה לכאלו שצמו ובאמת צריכים את זה (לפחות ככה מצפים מאיתנו כתיירים).

  • זמני פתיחה שונים מאוד, כאשר חלק מחנויות ועסקים סגורים כל היום ופתוחות במשך רוב הלילה. סופרמרקטים וקניונים גדולים יכולים אפילו להיות פתוחים 24 שעות ביממה! לא אמורה להיות לך בעיה למצוא סופרמרקט פתוח לאורך כל היום למצרכים.

  • מסגדים הפתוחים לאורך רוב ימות השנה לסיורים מודרכים ללא מוסלמים יסגרו את שעריהם או יתאימו תכניות חלופיות במהלך החודש.

  • אטרקציות תיירותיות רבות יתאימו גם הן את שעות הפעילות שלהן, בדקו תמיד באתרים/עמודי פייסבוק.



שבירת הצום – איפטאר בדובאי

איפטר הוא שבירת הצום, בדרך כלל, נשנוש מיידי של מים ותמרים לפני התפילה, ולאחר מכן ארוחה חגיגית גדולה. הארוחה מתקיימת מיד לאחר השקיעה, שזה הזמן למשפחות להתכנס ולאכול.

רבים מהמלונות בדובאי יכינו מזנון ענק ואוהלי אוכל לרמדאן וזו חוויה ייחודית להצטרף ולחוות את חגיגות האיפטר.

הצום נשבר במאגריב (זמן תפילת השקיעה) על ידי ירי של תותח. אחריו נשמע קול המואזין המהדהד מהרמקול של מסגד. ישנה מסורת בדובאי מאז שנות ה-60, יורים חמישה תותחים לעבר: בורג' פארק, מגרשי התפילה של עיד באל מנקהול ואל ברהה, מדינה ג'ומיירה ובדובאי סיטי ווק.


חאק אל לילה Haq Al Laila

היא מסורת רמדאן ייחודית למורשת האמירויות. בדומה ל- trick-or-treat, ילדים שמסתובבים בשכונות שלהם אוספים ממתקים ואגוזים מהקהילה. כמו ב- איפטר, משפחות מקומיות מזמינות לעתים קרובות ילדים שאינם מקומיים להצטרף, ולהפיץ את השמחה וההתרגשות מהאירוע הנצחי הזה.


עיד אל-פיטר

עיד אל-פיטר היא חגיגה המציינת את סוף הרמדאן. זהו חג לאומי ונמשך שלושה ימים. עבור המוסלמים, עיד הוא הזדמנות למשפחות להתלבש בבגדיהם הטובים ביותר ולבקר חברים, משפחה ושכנים נושאים מתנות ואוכל.

קניונים, פארקי שעשועים ואטרקציות אחרות נותרו פתוחות, ותוכלו ליהנות מכמה הנחות נהדרות בתקופה זו. עם זאת, מכיוון שמשרדים ובתי ספר סגורים, האטרקציות העיקריות הללו עלולות להיות עמוסות מאוד מכיוון שאנשים מנצלים את ימי החופש שלהם.


לסיכום, אני אומר שדובאי בזמן הראמדן יכולה להיות הזדמנות טובה לחוות חוויה אוטנטית אמיתית. מה גם שיש הרבה פחות לחץ בעיר והנגישות לאטרקציות והזמינות הרבה יותר נוחה. בכללי אין יותר כייף להיות במקום שחוגג כל ערב סעודות חג המטורפות. אמנם לאנשי חיי הלילה זו לא תקופה טובה כי מסיבות ורייבים לא על הפרק, אבל הברים אכן פתוחים.

אם תכבדו את המקומיים ואת המסורת תוכלו להנות מאוד בתקופה מיוחדת זו.




446 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page