top of page
  • תמונת הסופר/תItay Alon

עוד שיא בניה נשבר בדובאי: הקורה ההנדסית הכי גדולה בעולם

מי שהיה בדובאי ונסע משדה התעופה למרכז העיר בטוח נתקל במבנה המטורף הזה שעומד בכניסה לטרייד סנטר דובאי ושאל את עצמו: "איך הדבר הזה לעזאזל עומד באוויר?".


אז השבוע הסתיימה הבניה (חברת: Nikken Sekkei היפנית) של הקורה הזו שמחברת בין 2 בניינים שהם לעצמם מרשימים.

אחד בגובה של 305 מטר והשני רק כחמישה מטרים יותר מאשר הקורה עצמה ומשתרע לאורך של 235 מטר. הקורה שנקראת: "The Link" עומדת בגובה 100 מטר באוויר ובאורך של 230 מטר.



הפרויקט = One Za'abeel, שהוא פיתוח יוקרתי לשימוש מעורב הכולל דירות, בתי מלון, משרדים, קמעונאות ומסעדות - מיועד כשער ויזואלי למרכז העיר.

במגדל הנמוך יותר, ששמו One Za'abeel The Residences, ישנם בסך הכל 264 בתים פרטיים על פני 59 קומות.

לגורד השחקים בן 68 הקומות, הנקרא One Za'abeel Tower, יש עוד 94 דירות פרטיות ותשעה פנטהאוזים בשירות של מותג האירוח היוקרתי One&Only. למותג יש גם 229 חדרי מלון וסוויטות, אותם הוא מתאר כ"נופש עירוני", בבניין.

מגדל זאביל אחד מכיל גם את Siro – מלון כושר ובריאות המכיל 132 חדרים – בנוסף לחללי ועידות ואירועים, ספא ו-11 מסעדות. הן מתקני One&Only והן Siro מפוקחים על ידי מפעיל המלון Kerzner.


הקורה המקשרת מכילה שלוש קומות של מסעדות וברים, כולם עם עיצוב פנים נטולי עמודים הודות למבנה החיצוני הייחודי. לאזור בקצה הרחוק ביותר של הקורה יש רצפת זכוכית, המספקת נוף עד לכביש למטה.



על הגג שלו יש עוד שבירת שיא - בריכת האינסוף התלויה באוויר הארוכה בעולם ובריכת האינסוף הארוכה ביותר באיחוד האמירויות, שנועדה להידמות ל"חוף בשמיים".



109 צפיות0 תגובות
bottom of page