top of page

המטבע האמרתי

עודכן: 29 בנוב׳ 2020

לפני שאתם נכנסים לקניון דובאי או צוללים לסצנת חיי הלילה התוססת של העיר, כדאי לכם לדעת איך להתמודד עם המטבע המקומי


המטבע האמרתי - מידע כללי


המטבע הרשמי של דובאי הוא דירהם של איחוד האמירויות הערביות, שמקוצר באופן רשמי ל- AED ומקובל בדרך כלל להיכתב כ- DHS או DH. כל דירהם נחלק ל- 100 פילס. שטרות דירהם זמינים בערכים 5 (חום), 10 (ירוק), 20 (כחול / ירוק) 50 (סגול), 100 (אדום), 200 (חום), 500 (כחול כהה) ו- 1000 (ירוק / כחול) דירהם. בדרך כלל תראו בשימוש רק מטבעות של דירהם אחד, 50, ו-25 פילס ורוב החנויות יעגלו עד 25 הפילס ביותר. במטבעות האלה יש יתרון, נסו לשאת אתכם שטרות קטנים יותר - לא רק שהמטבעות נוחים לטיפים, זה יכול להיות קשה לקבל עודף מסכום הגדול משטר 100 דירהם במוניות ובחנויות נוחות מסוימות.



ההיסטוריה של הדירהם


דירהם של איחוד האמירויות הערביות עלה לראשונה למחזור במאי 1973, 18 חודשים לאחר הקמת איחוד האמירויות הערביות. המילה 'דירהם' נגזרת מיחידת המסחר העות'מאנית 'דראם', שמקורה במטבע היווני העתיק 'דראכמה', שנסחר במידה רבה במהלך האימפריה הביזנטית.

מאז 1997, הדירהם של איחוד האמירויות הערביות הוצמד לדולר האמריקני בשער של דולר אחד ל -3.6725 דירהם. מכיוון שרוב המטבעות בעולם אינם צמודים לדולר, תמיד צפויות תנודות יומיות כאשר סוחרים במטבע שהוא שאינו דולר ארה"ב.


המרת מטבע בדובאי


לא תהיה לכם שום בעיה להחליף את המטבע המקומי שלך לדירהם. השוק מוסדר כאן בחוזקה, כך שאין סיכוי אפילו קטן שינסו לעשות עליכם סיבוב. ומכיוון שדובאי היא מרכז מעבר כה מסיבי, מרבית מחליפי הכספים סוחרים במגוון רחב של מטבעות מרחבי העולם.

לקבלת התמורה הטובה ביותר, החליפו סכום קטן בשדה התעופה לכיסוי טיפים ומוניות, ואז בצעו המרה גדולה יותר לאחר שהגעתם לעיר. קניונים הם אחד המקומות הקלים ביותר להמרת כסף בדובאי, מכיוון שיש להם בדרך כלל בנקים ודלפקים להמרת כספים. ייתכן שתרצו לחפש את השיעור הטוב ביותר, מכיוון שהצ'יינג'ים מציעים לעתים קרובות עסקה טובה יותר מהבנקים.

הבנקים בדרך כלל פתוחים בימי שבת – חמישי, בין השעות 8:00-13:00. (בימי שישי סגור), אך מכיוון שדובאי היא עיר שחיה גם בשעות הלילה המאוחרות, תמצאו שרבים מדלפקי הציינג' בקניונים נשארים פתוחים עד שעות הערב המאוחרות. בדובאי נמצאים גם אלפי כספומטים, הממוקמים בנוחות בקניונים, בתחנות מטרו, סופרמרקטים ובתאים ממוזגים ברחוב, ובדרך כלל מאפשרים לכם למשוך דירהם ישירות מחשבונכם האישי תמורת תשלום קטן.


- חמשת הצ'יינג'רים הבולטים בדובאי


שימוש בכרטיסי אשראי בדובאי


אמנם נהדר שיש כסף מזומן לקבלת טיפים, מוניות והתמקחות בסוחרי השווקים, אך לא תצטרכו לסחוב חבילה של שטרות לעסקאות גדולות יותר. כרטיסי אשראי בינלאומיים ביניהם ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס מקובלים באופן נרחב במלונות, בחנויות ובמסעדות של דובאי.


טיפים בדובאי


אין כללים קשים וברורים בכל מה שקשור לטיפים בדובאי, אז אמנם בתור לקוחות נהוג ונחמד לצ'פר את נותני השירותים, אך זה בשום פנים ואופן לא חובה. בכל מקרה, אם אתם מרוצים מהשירות במסעדה, בר או בית קפה, נהוג להשאיר טיפ של 10 עד 15 אחוזים, גם אם דמי שירות מצוינים בקבלה.


למוניות, תעגלו את הסכום לשטר הקרוב ביותר או הציעו שטר של 5 או 10 דירהם. מרבית המוניות אינן מקבלות כרטיסי אשראי. צוות המלונות ושירותי המלונות מקבלים לעיתים קרובות 5 עד 10 דירהם כטיפ, יותר אם עליהם מוטלת המשימה לשאת מטען כבד.


לטיפולי ספא ויופי, 5 עד 10 דירהם מספיקים לטיפולים קצרים, כגון מניקור, אך ייתכן שתרצו לתת 10 אחוזים לטיפולים ארוכים יותר, כגון תספורות ועיסויים.


בדובאי תוכלו לקבל כמעט כל דבר שנמסר בכל שעה ביום או בלילה. בא לכם על פחית סודה או חטיף בשעה 3 לפנות בוקר? פשוט התקשרו לחנות הנוחות הקרובה. כדי להראות את הערכתכם לשירות, הרשו לשליח שלכם לשמור את העודף או הציעו לו 5 עד 10 דירהם, גם אם נוספו דמי משלוח להזמנה שלכם.


 

למידע נוסף והמלצות כמה כסף כדאי לקחת לחופשה שלכם בדובאי, לחצו כאן


282 צפיות0 תגובות
bottom of page