top of page

חגים באיחוד האמירויות

עודכן: 18 בנוב׳ 2020

באיחוד האמירויות הערביות מתייחסים לחגים בקשב. לוח השנה של חגיגות לאומיות נערך מראש, הוא מציין את תאריכי האירוע, מתוכננים אירועי תרבות לציבור. חגים בדובאי נחגגים בדרכים שונות. עבור מוסלמים, אתם צריכים להקפיד על כללים מחמירים, אירועים חברתיים מלווים במצעדים, זיקוקים.


לוח השנה לחגים לאומיים

מדי שנה נערכת דובאי ללוח חגים חילוני ולאומי. לחגים מוסלמים, הם משתמשים בלוח השנה הירחי, ולכן אין שום התייחסות ללוח השנה הגרגוריאני עבורם, כמו באירופה ובמדינות נוצריות אחרות כמו שיש לוח שנה עברי ולוח שנה לועזי בישראל. התאריכים יהיו שונים מדי שנה.


אילו חגים חוגגת UAE , אשר הוכרזו כימים של חופש :


  • ראש השנה האזרחי -נמשך יום 1


  • Isra and Miraj -במרץ חוגגים את העברתו של הנביא מוחמד ממכה לירושלים


  • Eid Al-Fitr-מנציח את סיום צום הרמדאן


  • Arafat Day- עלייה לרגל למכה מוקדשת ליום השני


  • Eid al-Adha- השם השני הוא "Kurban-Bayram". ביום זה, העליון לא התיר את הקרבת בנו איברהים.


  • Al-Hijji-כל המאמינים המוסלמים חוגגים את השנה האסלאמית החדשה.


  • יום הולדתו של הנביא מוחמד -חג דתי בדובאי נערך ללא חגיגות מפוארות.


  • יום הזיכרון - 30 בנובמבר. מוקדש לכל תושבי איחוד האמירויות שנתנו את חייהם למען עצמאות מדינתם.


  • יום החינוך של איחוד האמירויות הערביות - 2 עד 3 בדצמבר.



לפני שקונים חבילה לדובאי, עליכם ללמוד את האירועים הלאומיים שיתקיימו במהלך החופשה שלכם.

חלק מהחגים בדובאי נחגגים ללא פאר, רוב החגים הדתיים הם הזדמנות ללמוד את הקוראן לעומק, לבלות יום בתפילה לבני העדה המוסלמית .


חשוב: טיול לדובאי לחופשות השנה החדשה יהיה יקר יותר מאשר בעונת התיירות הרגילה. חדרי מלון, טיפולי ספא ההזמנה בשלב זה חייבת להיעשות מראש, 1-1.5 חודשים מראש.



איך חוגגים באיחוד האמרויות:


איחוד האמירויות הערביות היא מדינת תיירות. רוב התקציב מגיע מתיירים וממטיילים עצמאיים. לכן, מטפלים באחריות לחגיגת החגים הבינלאומיים בדובאי ובאזורים אחרים במדינה. לאורחי איחוד האמירויות הערביות הם מארגנים פסטיבלים, תוכניות בידור, מבצעים עונות של הנחות לקניות


חג המולד הקתולי- ממתקים מסורתיים מופיעים בחנויות - בתי זנגוויל, עוגיות. ב- 25 בדצמבר, בתי מלון רבים מארחים אירועים המוניים וחגיגות. הם מכינים תכניות בידור לילדים.


  • ראש השנה הוא גם חג לאומי באיחוד האמירויות הערביות. זיקוקים ומופעי לייזר ניתן לראות במקומות ציבוריים של אתרי הנופש. מזרקות הזמר של דובאי ושארג'ה מציגות תמונות ראש השנה


  • חג המולד האורתודוכסי נחגג בצורה מפונפנת פחות, אך עבור הסלאבים והתיירים דוברי הרוסית, מתחמי מלונות ומסעדות מציעים מנות מסורתיות. יש חנויות שמציעות הנחות, מבצעים לקבוצות מוצרים מסוימות, מכירות.


  • חגים בינלאומיים אחרים בדובאי הם יחסית שקטים. הסיבה היא שרוב האוכלוסייה המקומית והעובדים המבקרים הם מוסלמים. חגיגות מסורתיות של אירופה וארה"ב אינן מקובלות במדינות אלה. לכן, הגעה לחופשה בקיץ תהיה נוחה לחופשה מרגיעה.


חשוב: במהלך תאריכים של חגים נוצרים, לא מומלץ לברך תושבים מקומיים, ערבים. מבחינתם זה יום רגיל. אך מתוך מחווה לאורח, הם יכולים להגיב בברכה, בתודה


מאפייני חגיגות לאומיות:


במהלך החגים הלאומיים המוסלמים בדובאי, עליכם ללמוד על המסורות, הכללים והמגבלות.

אי עמידה בכללי התנהגות בחגים יכול להוביל למצבי סכסוך, ובמקרים מסוימים - עבירות על החוק.

לפני טיסה חשוב לבדוק אם לא נופל על חג גדול מוסלמי, ואם כן צריך ללמוד את המסורות הלאומיות של החג בדובאי.



Isra and Miraj

ביום זה עלה הנביא מוחמד לגן עדן. בקוראן אירוע זה מוקדש לסורות "Isra and Miraj".

כל המוסלמים מבלים את הלילה במהלך חופשה בדובאי בתפילה. אירוע זה סימן את תחילתה של התפילה המסורתית בת חמש פעמים. תושבים מקומיים משבחים את אללה, מברכים זה את זה על האירוע. זהו חופשת החורף העיקרית באיחוד האמירויות הערביות.

  • על פי לוח השנה הגרגוריאני, הוא יתקיים בשנת 2021: 11/3, 2022: 1/3 , 2023: 18/2

  • יומיים יוכרזו כחג באיחוד האמירויות הערביות.

  • אין חגיגות מפוארות בעיר, זו חגיגה משפחתית ושבטית.

לתיירים ולמטיילים עצמאיים יש דרך משלהם לחוות את החג הזה בדובאי. חנויות רבות, מרכזי קניות ופארקי שעשועים סגורים. אבל התושבים המקומיים נעשים קשובים ואדיבים יותר. בערב, אין לבקש ביקור אצל מוסלמים מוכרים. עליהם לבלות את הלילה של ישרא ומיראג 'עם משפחתם וחבריהם הקרובים.

Eid Al-Fitr

התאריך מסמן את סוף הצום הנדרש בחודש הרמדאן. השם השני הוא "אורזה בירעם". ההכנה מתחילה בבוקר בתפילה. ואז המארחות מכינות מנות ערביות לאומיות, מזמינות חברים וקרובים. אירועים המוניים בחג זה בדובאי אינם מסופקים, מוסלמים מברכים זה את זה, תפילות מיוחדות נערכות במסגדים.

מאפיינים של חגיגת עיד אל-פיטר באיחוד האמירויות הערביות:

  • תאריכים על פי לוח השנה האירופי הגרגוריאני - 2021 - 14.05, 2022 - 3.05 2023 - 22.04

  • ש הרבה קונים בחנויות ובסופרמרקטים, תורים ארוכים. לכן, עדיף לתכנן טיול מכולת בשעות הבוקר המוקדמות או הערב.

  • זמן נוח לקניות. במרכזי קניות הם מבצעים מבצעים, הנחות על סחורות רבות.

ישנם אנשים רבים בפארקי שעשועים, בפארקי מים, באקווריומים ובמקומות אחרים לבילוי תרבותי ופעיל. מחירי הכרטיסים נמוכים מהרגיל. לכן, אתם צריכים להיות מוכנים לתורים גדולים. תיירים עם משפחות עם ילדים צריכים להימנע מללכת לפארקים ביום זה.

יום ערפאת

זהו היום האחרון של החאג ', כאשר עולי רגל למכה מטפסים לראש הר ערפאת לתפילה. הפעילות הדתית נמשכת עד השקיעה. הסיבה - על פי הקוראן, מעשה אדוק או רע יתוגמל או ייענש פעמים רבות יותר מאשר בימים אחרים. זה לא חג חילוני בדובאי, כל התושבים המקומיים והמבקרים במוסלמים מבלים אותו בתפילות, מקדישים לעשות מעשים טובים.

מה שאתם צריכים לדעת על יום ערפאת:

  • תאריכים על פי לוח השנה האירופי - 2021 - 18.07 ,2022 - 8.07 ,2023 - 27.06

  • אין חגיגות או חגיגות ברחובות.

  • גם אם מוסלמי נאלץ לעבוד ביום זה, נסה לא לשעמם אותו בשאלות או בקשות מיותרות.

  • יום חופש לאומי, מרבית הסופרמרקטים, חנויות בקניונים סגורים.

ברחובות ובפארקים תוכלו לפגוש אנשים שנחים ומתפללים. אין צורך להפריע להם, להתקרב לצילום או לצלם וידאו. מלבד הפרת הכללים והמסורות הלאומיות, הדבר אינו חוקי.



עיד אל - אדחא

השם השני של החג הזה בדובאי הוא "Kurban Bayram". ביום זה אללה לא הרשה לאיברהים המוסלמי להקריב את בנו. על ידי זה, הראשון רצה לאשר את אמונתו, אך הקב"ה הצביע על כך שהקרבת צאן או איל תהיה נכונה. מוסלמים נפגשים עם קרובי משפחה, חברים, מתכננים ארוחת צהריים משפחתית, ארוחת ערב דשנה. תפילת שחרית נוספת "מזהה" מבוצעת בהכרח.

על חגיגת עיד אל-אדחה, קורבן באיירם באיחוד האמירויות הערביות:

  • תאריכים - 2021 - 19-20 .07, 2022 - 9-10 .07,2023 - 28-29 .

  • ההקרבה הטקסית אינה מוצעת ברחוב, במקומות ציבוריים. זה אסור על פי חוקי איחוד האמירויות הערביות. מותר לעשות זאת רק בבית, שהוא נדיר מאוד, או בבתי מטבחיים מיוחדים.

  • את הבשר מחלקים לנזקקים, קרובי משפחה וחברים. הם משאירים לעצמם 1/3 בלבד.

כל תושב מברך זה את זה בחג זה. ניתן לקיים פסטיבלים ואירועים משפחתיים בדובאי. סוף השבוע נמשך שלושה ימים ברציפות. חלק ממרכזי קניות. החנויות עשויות להיות סגורות.

חגיגת מועדים בלתי נשכחים אחרים פחות חגיגית. אך אין זה אומר שאורחי איחוד האמירויות לא צריכים לקחת בחשבון את הפרטים של החגים בדובאי. התיירים צריכים להכיר את המסורות ואת כללי ההתנהגות המקומיים.



1,788 צפיות0 תגובות
bottom of page