top of page

עונת השיא בדובאי | כמה חם ומה קורה בחודשים הכי שווים באמירויות | דצמבר - מאי

עודכן: 17 בנוב׳ 2020

ככלל בדובאי זורחת השמש כל השנה, אבל מחודש מאי ועד אוקטובר סאונה בחוץ! אתם תהיו עסוקים בלחפש כל טיפת אוויר ממוזג (למרות שאפילו תחנות האוטובוס ממוזגות) אבל עדיין זו עונה שבה החום יכול להיות בלתי נסבל ולהגיע לעד 50 מעלות.


אז אם בא לכם גם לטייל באוויר הפתוח ולא רק ליהנות מהמזגן במלון או בקניון כדאי להגיע לדובאי בחודשים הנעימים יותר.



חודש דצמבר


החודש הראשון של החורף מקבל את פני אורחי דובאי במזג אוויר חם ונעים, שהוא אידיאלי לחופשות סיור, כמו גם לקניות . בממוצע, במהלך היום, הטמפרטורה נעה סביב 26 מעלות, וזה די נוח להליכה ברחובות העיר.

ביום בדצמבר חם, טמפרטורת המים באזורי החוף של המפרץ הערבי יכולה להגיע ל 24-25 מעלות, לכן חופשת חוף בחודש הראשון של החורף בדובאי אפשרית בהחלט.

עם זאת, עבור אותם תיירים שאינם אוהבים תנאי טמפרטורה כאלה, בתי המלון מציעים בריכות מחוממות היות ובלילה טמפרטורת האוויר באמירויות יורדת משמעותית (כיאה לאקלים מדברי). בימים מסוימים זה יכול להגיע ל 12-15 מעלות.

לכן, אם אתם מתכננים טיולי לילה כשאתם הולכים לאיחוד האמירויות, הצטיידו בבגדים חמים. בניגוד לחודשי הסתיו, בדובאי יכולים להיות גם גשמים די קשים ולעתים גם ממטרים. בממוצע ישנם כ 2- ימי גשם בחודש האחרון של השנה.


מבין המינוסים, כדאי גם להדגיש את האפשרות לסופות חול.

במהלך תקופה זו של השנה, דובאי מכוסה לעתים קרובות באבק ובחול, מה שיכול לגרום לשינוי בתכניות הטיולים לתיירים.

אך אם לא הכל מושלם עם מזג האוויר בדובאי בדצמבר מבחינת הסיורים, דווקא עם חיי התרבות והלילה בזמן הזה הכל יותר ממושלם!

בחודש האחרון של השנה חוגגת המדינה את היום הלאומי של איחוד האמירויות הערביות. כל מיני תהלוכות וקונצרטים מתקיימים בשטחה של העיר, אטרקציות עובדות בכל מקום, מארגנים הגרלות מעניינות .

חובבי הספורט בדובאי נמשכים על ידי טורניר הרוגבי הבינלאומי בדצמבר, ואוהבי האמנות

נמשכים על ידי פסטיבל הקולנוע העולמי, המציג את עבודתם של במאים במזרח התיכון, אסיה ואפריקה.


אם כבר מדברים על אירועי דצמבר, אי אפשר שלא להזכיר את חגיגות השנה החדשה הגרנדיוזית. תחילתו של מחזור לוח שנה חדש בדובאי מתקבלת בקנה מידה עצום, שכדאי לראות ולהעריך עבור כל תייר!


חודש ינואר


מזג האוויר בדובאי בינואר מאוד נוח למנוחה. האקלים באיחוד האמירויות הערביות, למעט תקופת הקיץ החמה, נחשב כמעט אידיאלי.

למרות העובדה שינואר בדובאי נחשב ל"עונת גשמים", זו הגדרה מאוד עקיפה, שכן בינואר נצפים כאן גשמים בממוצע יום אחד לחודש עם סך של לא יותר מ 11 מ"מ.

באשר לעונת התיירות באיחוד האמירויות הערביות, היא מתחילה בסוף ספטמבר ומסתיימת בתחילת

מאי. דצמבר-ינואר-פברואר נחשבים לחודשי ההתחלה של העונה באיחוד האמירויות הערביות.

על כן, אם אתם רוצים לראות כמה שיותר, להסתובב לבד ברגל, לצלם הרבה, לבקר בפארקים ועוד, אז זה בדיוק הזמן שבו אתם צרכים לבקר במדינה היפה הזו.

בנסיעה, עליכם לקחת אתכם גם בגדים קלים ונעליים, קרם הגנה ובגדים עם שרוולים ארוכים שאתם תזדקקו להם בערב.

הטמפרטורה בדובאי ביום בחודש ינואר ממוצעת של 20-24 מעלות מעל אפס, בלילה 13-15 מעלות מעל אפס. כלומר, הטמפרטורה הממוצעת בינואר תהיה כ- 18 מעלות. באשר לטמפרטורת המים, היא תהיה 19-20 מעלות מעל האפס. כלומר, בינואר-פברואר היא הנמוכה ביותר.


אמנם תיירים המעוניינים לבקר בדובאי אינם מבולבלים מהנסיבות הללו, מכיוון שרובם מגיעים לכאן בינואר לא לחופשת חוף, אלא לקניות ולסיורים בדובאי . אבל אם אתם רוצים לשחות, המים בבריכות המלון מחוממות עד 28 מעלות בחורף.

בינואר תוכלו לצאת לקניות, כאשר פסטיבל הקניות השנתי נפתח בדובאי, בו אלפי קניונים וחנויות מציעים את ההנחות השנתיות הגבוהות ביותר.

תכנית פסטיבל הסחר בדובאי כוללת אירועי בידור שונים - קונצרטים, תהלוכות קרנבל ואטרקציות.

במהלך כל החורף, תוכלו להשתתף באירוע "מירוץ הגמלים", המתקיים מדי שבוע בפארק נאד אל-שיבא בימי חמישי ושישי, שם הגמלים מגיעים עד מהירות של 60 קמ"ש.


חודש פברואר


כולם יודעים שדובאי היא אחת הערים החמות ביותר על הפלנטה שלנו. היא מפורסמת בזכות האקלים הטרופי החם והלחות הנמוכה שלה.

הרעיון של חורף בדובאי הוא יחסית יחסי, ולכן למעשה תוכלו לנוח באיחוד האמירויות הערביות כל השנה. כאשר ערים בעולם "מכוסות" ממש בשלג, השמש זורחת באיחוד האמירויות, וטמפרטורת האוויר היא בערך 24 מעלות. עם זאת, יש לזכור שבלילה היא יכולה לרדת משמעותית.

כמובן שאין כפור בדובאי, אך לא יהיה מיותר להצטייד בבגדים חמים לטיולי ערב.


בסך הכל, פברואר באיחוד האמירויות הערביות נחשב הכי לא יציב מבחינת מזג האוויר . בדרך כלל היא מלווה ברוח חזקה . רוח זו מביאה לעתים קרובות חול מהמדבר וגורמת לסופות האבק הלא נעימות ביותר.

בנוסף, בחודש פברואר, התושבים והמבקרים בדובאי מקבלים את כמות הגשמים הגבוהה ביותר בשנה. בממוצע, בחודש זה יש כשלושה ימי גשם בסכ"ה. בשאר הזמן השמש זורחת בעיר במשך 8-9 שעות, שזה בהחלט מספיק בכדי להשתזף לגמרי על החוף.


באשר לטמפרטורת המים, בחודש פברואר נתון זה לרוב נע בין 18-20 מעלות.

מה שמעניין שהתושבים המקומיים רואים בתנאים כאלה בלתי מקובלים לחלוטין לשחייה. אף על פי כן, נציגי מדינות אירופה, המורגלים בטמפרטורות נמוכות בהרבה, מתיזים בשמחה במים פתוחים וזוכים להנאה מרבית.

יש לציין כי בחודשי החורף באיחוד האמירויות הערביות ישנן בריכות שחייה מחוממות ופארקי מים רבים.

לכן, אם זמן החופשה שלכם נופל על תקופה של רוחות עזות וטמפרטורות מים נמוכות, בכל מקרה, תוכלו לנוח בנופש איכותי ומלא.

לפיכך, על ידי בחירת פברואר לטיול באיחוד האמירויות, אתם יכולים לחסוך סכום כסף הגון.

לאוהבי הקניות , פברואר יכול להיחשב כחודש אידיאלי בכלל, מכיוון שבחודש זה מתקיים פסטיבל קניות בדובאי. בנוסף, יש הנחות משמעותיות במרכזי בילוי וחנויות רבות בעיר!


חודש מרץ


עם תחילת חודש מרץ, האביב מגיע לדובאי וכתוצאה מכך, הימים החמים הראשונים, מזג האוויר בדובאי בחודש מרץ מאוד נעים לתיירים שבאים לנוח. כמובן שחום אפריל בתקופה זו של השנה עדיין רחוק, אך חובבי השמש הבוהקת והים החם יכולים להתחיל לארוז מזוודות.


למרות העובדה שבמרץ מזג האוויר בדובאי עדיין משתנה מאוד, בממוצע הטמפרטורה ביום היא בטווח של 25-27 מעלות. יש בערך תשע שעות שמש ביום, כך שאורחי העיר בכל זאת יכולים להספיק לספוג את החוף.

בתחילת החודש, הרוח הקרירה של פברואר ממשיכה להיות מורגשת בלילה , עם זאת, מתרחקת יותר ויותר מדי יום. טמפרטורת הלילה הממוצעת בדובאי בחודש מרץ היא 16-19 מעלות.

לכן, כשחופשתכם לאיחוד האמירויות מתוכננת בימים הראשונים של האביב, זה לא יהיה מיותר לקחת אתכם סוודרים, ג'ינס ומעילים קלים. אגב, בגדים חמים באמירויות יועילו בקיץ אם תחליטו לבקר במדבר.


באשר לחופשת החוף, בחודש מרץ המים מתחממים עד 23 מעלות ומעלה. לכן, החודש הזה יכול להיחשב מוצלח לחופשת חוף טובה. כמו בפברואר, במרץ דובאי יכולה לקבל את אורחיה בגשם. לפעמים גדול, באופן כללי, ישנם כמה ימי גשם בתקופה זו של השנה באיחוד האמירויות הערביות. בממוצע, ישנם כ 2- ימים עם לחות גבוהה בחודש.

עם זאת, אל תתייאשו אם יום אחד נופל מהחופשה שלכם בגלל גשם. בכל מקרה, תוכלו להירגע לחלוטין על ידי ביקור בפארק המים או בבריכה המקורה עם מים מחוממים.

בנוסף, פסטיבלים רבים, אירועי ספורט וירידים מתקיימים באיחוד האמירויות בתחילת האביב. לכן, יהיה לכם מה לעשות עם עצמכם, בנוסף לחופשת חוף.

דוגמא לכך היא הפסטיבל הקולינרי של טעם דובאי, בו משתתפים שפים מהמסעדות הטובות ביותר בעיר. חובבי אמנות, לעומת זאת, בוודאי ישמחו מהיריד ארט דובאי (ART DUBAI) שבו תוכלו ליהנות מיצירות של אמנים, צלמים, מוזיקאים ואספנים.


גם בחודש מרץ מארחת דובאי את שלב אליפות העולם בגולף, המפגישה את הנציגים הטובים ביותר של ענף ספורט זה. לא פחות ראוי לציין את גביע העולם במרוצי סוסים, שנערך בתקופה זו באיחוד האמירויות הערביות.


בכל מקרה, לא משנה באיזו שעה בשנה תבחרו, דובאי תעניק לכם חוויה בלתי נשכחת וחופשה רב-גונית


חודש אפריל


הקיץ האמיתי מגיע לאיחוד האמירויות באפריל. לכן החודש הזה אידאלי עבור אותם נופשים שאוהבים חום, לחות נמוכה וים חם.

כשאתם מבקרים בדובאי באפריל, תהיו מוכנים לעובדה שתחושו את החום האמיתי.

במהלך היום האוויר בדובאי מתחמם ל 30-34- מעלות. ככלל, בתקופה זו של השנה, גם בלילה, הטמפרטורה בעיר לא יורדת מתחת ל 20- מעלות. אם אינכם מתכננים לבקר במדבר, אינכם צרכים לקחת אתכם בגדים חמים, אחרת תצטרכו להביא מכנסי ג'ינס וז'קטים, מכיוון שטווח הטמפרטורות היומי הממוצע במדבר הוא רחב מאוד. חום חזק בשעות היום מפנה מקום לקרירות מורגשת.

לפעמים בלילה הטמפרטורה במדבר יורדת ל 4-5 מעלות.


באשר לחופשת החוף, באפריל על שפת המפרץ הערבי, המים מחוממים ל 27 מעלות. אלה הם יותר מתנאים נוחים לשחייה במים פתוחים. הדבר היחיד שכדאי שתדעו הוא, שביקור בחוף עדיף בשעות הבוקר והערב, מכיוון שחם מאוד בדובאי במהלך היום. עבור תושבי אירופה המגיעים לדובאי, הפרש הטמפרטורות יכול להיות מסוכן מאוד.

לכן, את ימי אפריל באיחוד האמירויות מבלים בצורה הטובה ביותר במרכזי קניות או בתי מלון. זכרו גם לחבוש כובעים ובגדים קלים העשויים מחומרים נושמים (רצוי להביא חולצה ארוכה קלה לקניון כי בקניון קר).


לגבי גשם, זה נדיר בחודש אפריל. אתם לא צרכים לקחת מטרייה. בממוצע, רק יום אחד באפריל הוא גשום. ערפילים מתרחשים לעתים קרובות למדי בשלב זה של העונה. הם נגרמים על ידי שינוי חד ממזג האוויר החורפי לקיץ.


עבור אותם מטיילים שמעריכים יותר מסתם חופשת חוף, דובאי מציעה פעילויות צד שלישי רבות.

אירועי ספורט ברמה עולמית, כל מיני תערוכות וטיולים בלתי נשכחים - כל זאת העיר דובאי מעניקה לאורחיה. באפריל איחוד האמירויות הערביות מארח את גביע העולם באקס-פייטר רד בול מוטוקרוס, תערוכת הקניות של כלות, פסטיבל תעשיית הנסיעות ועוד הרבה מאוד אירועים שמומלץ לכולם צריכים לבקר בהם.


חודש מאי


בחודש מאי מגיע קיץ חם של ממש לאיחוד האמירויות הערביות, המאופיין בטמפרטורות גבוהות ובהיעדר גשם מוחלט. בנוסף, תכולת חמצן נמוכה באוויר אופיינית לתקופת זמן זו, וכתוצאה מכך אין תחושת נעימות כל כך.

במהלך היום דובאי מתחממת עד 36 מעלות ומעלה. גם בלילה, גם, הטמפרטורה לא יורדת מתחת לסימון של 20 מעלות. מאוד מייאש לבלות על החוף בצהריים.

יתרה מכך, במידת האפשר, רצוי לא לצאת החוצה בכלל ובכך להימנע מאור שמש ישיר.


אך למרות היעדר מזג האוויר הנעים, דובאי פופולרית מאוד בחודש מאי, במיוחד בקרב תיירים מאוקראינה ורוסיה, היות ובחודש מאי יש מספר רב של סופי שבוע בגלל החגים שלהם. הם מנצלים את התקופה הזאת במנוחה איכותית במדינה טרופית חמה, תושבי מדינות חבר העמים שמחים לנסוע לאיחוד האמירויות, אתם תראו שם המון יוצאי ברית המועצות.


ראוי גם לציין כי בסוף האביב, דובאי מארחת כמה פורומים ותערוכות בינלאומיות בבת אחת, שמושכים באופן טבעי למדי אורחים רבים.

בגלל אירועים אלה, לעיתים קרובות ישנן בעיות בהזמנת מלונות. לכן, אם אתם מתכננים לבקר באיחוד האמירויות הערביות בחודש מאי, מומלץ לדאוג למקום הלינה שלכם מראש.

כאמור, בחודש מאי אין גשם בדובאי. רוחות עזות נדירות גם בתקופה זו של השנה.

המשמעות היא שתנאים מעולים נפתחים לחובבי הצלילה. טמפרטורת המים בחודש מאי עולה על 25 מעלות, וזה חדשות טובות עבור צוללנים או שחייני חוף רגילים.


חשוב לא לשכוח את אמצעי הבטיחות:

לחבוש תמיד כובעים, בגדים מחומרים נושמים ולשתות הרבה נוזלים (ללא אלכוהול). יש למרוח קרם הגנה על העור גם אם אתם מתכננים להיות תחת שמשיה כל הזמן. קרינת השמש בכל מקרה פוגעת בגוף, מקפצת מהחול והמים.

קרני השמש הטרופיות עלולות לגרום נזק חמור. אם אתם לא מתכננים לעזוב את דובאי בעת נסיעה לאמירויות בחודש מאי, אינכם צריכים לקחת אתכם בגדים חמים.

אם אתם מתפתים לטיולים למדבר, הצטיידו בחולצה ארוכה ליתר בטחון. הטמפרטורות היומיומיות במדבר רציניות מאוד וכדאי לשים לב אליהן. זה לא אומר שכל יום בלילה קריר באמצע המדבר, באל זה בהחלט יכול לקרות.

5,858 צפיות0 תגובות
bottom of page