top of page

שארג'ה-עיר שלוש הלגונות


שרג'ה היא כמו גלויה של מחזה מורכב. בלי דרמה, פוכרת ידיים, פאתוס ועיטורים צבעוניים.

מבוים בכישרון. דיאלוגים שקטים, תלבושות צנועות, עוטף יופי ובהירות של המתרחש.



אם מסתכלים על מפת שרג'ה, מתברר כמה העיר גדלה, עם מספר עצום של אזורי שינה חד צדדיים. היופי העיקרי מתרכז בחלק ההיסטורי של שרג'ה, סביב שלוש לגונות טבעיות - אל ממזר(Al Mamzar), לגונת אל חאן (Al Khan Lagoon) ולגונת חאליד (Khalid Lagoon).

טיילת קורניש מחברת בצורה חלקה סביב כל שלוש הלגונות, ומתנתקת רק בכמה מקומות








לגונת Al Mamzar


ללגונת אל ממזר יש חיבור משולב - חלק אחד ממנו זורם בשטחה של אמירות דובאי, ובצד זה של הלגונה נמצא פארק אל ממזר המפורסם עם חוף חולי לבן ומטעי דקלים.

חלק אחר של הלגונה עובר בשטחה של אמירות שרג'ה. חופי בר מקומיים נטושים; עבודות בנייה מתבצעות לאורך רוב הטיילת. כדאי לשים לב. מעניין מה ייצרו כאן השייחים המקומיים .





לגונת Al Khan


טיילת קורניש לאורך לגונת אל חאן מעוצבת נפלא. על המים הקרובים יותר ליציאה לים, יש תמיד חיות, במיוחד בסופי שבוע, כאשר בחורים עולים על אופנועי-הים שלהם .

אם אתם במצב רוח טוב, תוכלו לבקר באקווריום המפורסם של שרג'ה או במוזיאון הימי, שם מוחזקות ספינות דהוא ישנות. או פשוט לשבת עם חברים באחד מבתי הקפה המקומיים עם נוף ציורי של הטיילת והיאכטות.


סימן ההיכר של קורניש לאורך לגונת אל חאן הוא גלגל הענק של עין האמירויות. עם זאת, בנובמבר 2016 הגלגל היה בשחזור. הגלגל מותקן בתחילת תעלת המים שנעשתה במעשה ידי אדם אל קאסבה, המחברת בין לגונת אל-חאן ללגונת חאליד - הלגונה השלישית של שרג'ה.


סביב תעלת המים אל קסבה הוקם אזור מגורים יוקרתי באותו שם. כאן נמצאת הטיילת הפופולרית ביותר בעיר, עם מסעדות, בתי אוכל וקפיטריות רבות. במהלך היום הכל די פשוט כאן. הקסם מתחיל בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר אורות נדלקים בחלונות הבתים, דולקים פנסי רחוב יפהפיים לאורך תעלת אל קסבאה, שלטי פרסום מלאים בתאורה צבעונית מסביב.


בין ההולכים לאורך קו החוף יש הרבה יוצאי מדינות ערב והודו. הם יוצאים לטיולים עם משפחות גדולות: עם ילדים, נשים והורים קשישים. נדיר מאוד למצוא זרים קשישים בדובאי (מקומיים ותיירים לא סופרים). כאן, בשרג'ה, הדיור בשכירות נמוך משמעותית מאשר בדובאי, כך שמהגרי עבודה רבים יכולים לשכור לעצמם דירה מרווחת ולהביא את קרוביהם לאמירויות.


כפי שאמרו לי, אל קסבה וסביבתה זה המקום היוקרתי ביותר לחיות בו בשרג'ה. מטופח, לא רחוק מהחלק ההיסטורי של העיר, ובעיקר קרוב לאמירות דובאי. מדי בוקר, מכאן ומאזורים אחרים בשרג'ה, אלפים זורמים לכיוון דובאי, שם קל יותר למצוא עבודה, אך יוקר המחיה גבוה במיוחד. בערב, אותו זרם מכוניות חוזר הביתה. כתוצאה מכך, התנועה בכבישים מקומיים היא מאוד אינטנסיבית במשך כמה שעות בוקר וערב.


טיילת אל קסבה אהובה לא רק על ידי מהגרי עבודה ותיירים, אלא גם על המקומיים, במיוחד גברים. בערב הערבים האמיריים יוצאים אל הטיילת בקבוצות גדולות. הודות לשמלות הקונדורה הלבנות כשלג שלהם, המקומיים נראים מרחוק גם בחושך.


הם יושבים בביתי קפה, דנים במשהו, חולקים חדשות. ואולי מעשנים שישה, למרות שבשרג'ה התענוג הזה אסור על פי חוק. כך גם האלכוהול.




לגונת Khalid


חאליד לגונה וסביבתה הקרובה הם המרכז ההיסטורי של העיר. היכרותי הראשונה עם לגונת חאליד החלה באי מעשה ידי אדם אל נור, שהוקם במרכז הלגונה ממש. מקורניש אל בוהיירה תוכלו להגיע לאי אל נור דרך גשר מפותל, תוך תשלום של 50 דירהם במשרד הכרטיסים המקומי שנמצא שם. מחיר הכרטיס כולל ביקור בבית הפרפרים.


ביתן קטן אך מאוד מסוגנן עם פרפרים מהפנט בארכיטקטורה יוצאת הדופן והתוססת שלו. יש הרבה אור בפנים. יופי טרופי נמצא בכל מקום: על החלונות, על השרכים הצפופים התלויים על הקירות, וכמובן על עלי כותרת של בוגנוויליה ​​ממותקים בדבש ... בכניסה לבית הפרפר יש בית קפה נעים, מעוצב בסביבה אקולוגית- מסוגננת


בנוסף, מחיר הכרטיס כולל טיול ברחבי אל נור - למעשה, גן בוטני גדול ובו צמחים טרופיים רבים ודקלים פורחים, גן קקטוסים, עצים מוזרים שנראים כמו באובבים. על עצים יש כפות ידיים רבות יש כיתובים: "ניצלתי".


תוכלו לקחת הפסקה בביתן הספרותי. או לשבת על אחד מספסלי האי המשקיף על הצמחייה השופעת. מכל עבר נפתחים נופים פנורמיים של הטיילת עם גורדי השחקים והמזרקה, שהסילון החזק שלה יורה 100 מטר לשמיים. וכמובן, נוף ציורי של המסגד היפה ביותר בשרג'ה - אל נור (מסגד האושר).


יש כל כך הרבה דברים מעניינים בסביבת חאליד לגונה שלא קל לרשום עליה הכל. אחרי האי אל נור אתם חוזרים לקורניש אל בוהיירה ומוצאים את עצמכם בתוך נווה מדבר "1000 פאלם" מענג - נווה מדבר אל נחיל .


מה יש לעשות שם? פשוט תיהנו מיופיו של הפארק העצום. תוכלו לארגן פיקניק קטן בצל או לארגן סשן צילומים יפהפה. התפעלו ממסגד אל נור האלגנטי ומהלגונה הכחולה הנוצצת.


ממסגד אל נור, נעים ללכת לאורך הטיילת לפארק העירוני החדש "חזית מג'אז" עם מגרשי משחקים, מסלולי ריצה, מזרקות ופינות ישיבה נעימות. בהדרגה, הפארק משתלט על הפופולריות של אל קסבה. יש כאן מסעדות רבות ובתי קפה איכותיים , כמו שייקספיר וטים הורטונס.


אגב, מהקומה השנייה של "שייקספיר" נפתח נוף מדהים של הלגונה, ובערב - מופע מולטימדיה של מזרקות רוקדות. אני חושבת שזה לא נכון להשוות בין המזרקות של שרג'ה לאלה של דובאי. הם שונים. מזרקות רוקדות בשרג'ה, מסודרות בשורה ישרה לאורך קו החוף, נובעות היישר מהלגונה. סילוני מים מוארים באורות צבעוניים. המזרקות רוקדות לשתיים או שלוש מנגינות כל חצי שעה.


אם אתם רוצים לצלול לתוך ההיסטוריה של העיר, אז ממסגד אל נור, פנו לכיוון נווה המדבר "דקל 1000". ואז התקדמו לאורך הטיילת עד שיהיה לכם מספיק כוח. תוכלו לראות את השוק המרכזי של שרג'ה , המזכיר שני קטרים ​​מקבילים.תמצאו שם- זהב, פשמינה, מזכרות, קפטנים, טוניקות ואביה - כל זה ניתן לרכוש כאן במחיר טוב מאוד.


ממש מאחורי השוק המרכזי נמצא שוק הירקות הגדול ששופץ לאחרונה (Souq Al Jubail), שמוכר כמה מהתמרים הכי טעימים בעולם, במיוחד אלה מסעודיה. מבחר גדול של עשבי תיבול טריים, אגוזים, פירות וירקות. בחלק אחר, מבודד מירקות ופירות, נמצא שוק הדגים.


בעקבות שוקי הירקות והדגים נמצא שוק הגננות. את זה יאהבו מי שמתגורר כל הזמן באמירויות: אתם יכולים לקנות צמחים חיים לדירה, לבית .


ואז ממליצה ללכת- לשוק הציפורים. כאן אתם יכולים ללכת, עם או בלי ילדים - רק בסיור. תקבלו יותר הנאה מכל גני החיות והספארי ביחד.


אבל נחזור ללגונת אל ח'אליד ולקורניש. בשלב מסוים, הטיילת הנוחה מסתיימת ... כמובן, תוכלו להמשיך אך זה יהיה שביל מאוד לא נוח ומוזר לאורך הצד החולי והמאובק לאורך רשתות הדייג והסירות, במקומות מסוימים לאורך הצוק ... אני ממליצה מפה להמשיך ברכב זה ובטוח יותר.


מאחורי שוק הציפורים מתחילה רשת שלמה של כל מיני שווקים אחרים, כולל טקסטיל, עם מבחר רחב של בדים. יתר על כן - האתרים התרבותיים וההיסטוריים של שרג'ה, מהם יש לייחד את מוזיאון התרבות האיסלאמית ואת הרובע ההיסטורי "לב שרג'ה". לאחר ביקור במקומות אלה, אל תהיו עצלנים מכדי לפנות חזרה לקורניש.


בחלק זה של העיר, הטיילת נקראת Radisson Corniche, על שם שמו של המלון הסמוך. הכל כאן פשוט נושם את העת העתיקה. טעם מיוחד של הטיילת ניתן על ידי דיג מעוגן וסירות dhow המסחריות: עלובות, אך "מתאימות ללוחם".


החלק הזה של הקורניש צפוף במקצת. אם כי, בדרכה שלה, יש כאן חיים. בצד השני של הלגונה המצמצמת יש ארמונות - משרדי ממשלה. למרגלותיהם, על המזח, ישנן כל אותן ספינות עץ דהו ישנות. ניגוד מעניין.


אני יכולה לכתוב בלי סוף על לגונת אל ח'אליד וסביבתה. אולי סיום הסיפור הארוך הזה הוא פארק כיכר אל איתיחאד, הממוקם ממש מחוץ לשוק המרכזי, ומסגד המלך הענק פייסל.






שימו לב- הזהרו. בהליכות באזור הזה כי הם מסוכנות מכיוון ששרג'ה לא נבנתה מחדש לחלוטין לצורכי ההולכים, והנהגים לא האטו, גם כשעמדתי על מעבר החצייה עם שתי הרגליים. אבל זה סיפור אחר.



273 צפיות0 תגובות
bottom of page