top of page

האזורים המרכזיים בדובאי | ככה בוחרים מלון

עודכן: 18 בפבר׳

דובאי היא עיר גדולה עם הרבה מקומות בהם תיירים יכולים לשהות. הכל תלוי במה שתרצו לעשות בחופשה שלכם (יותר אורבני ואטרקציות או יותר בטן גב לדוגמא) וכמובן בתקציב (אילו אטרקציות תרצו לעשות, איפה תרצו לאכול או לקנות ומה וכמובן באיזו רמת מלון תרצו ללון)


דובאי היא היעד התיירותי המוביל במזרח התיכון. זו עיר ענקית המונה אוכלוסייה של 3.1 מיליון נפש, המתפרשת על שטח עצום של 4,114 קמ"ר (לשם השוואה, מדריד - עיר עם אותה אוכלוסייה בערך - משתרעת על שטח של 600 קמ"ר, שהוא קטן פי שבעה משטחה של דובאי). לכן יש כל כך הרבה מקום פנוי בעיר הזו, והמרחקים בין אזוריה יכולים להיות גדולים מאוד.


בניגוד לרוב הערים האירופאיות וכמה ערים אסיאתיות, אי אפשר ללכת בכל מקום בדובאי.

בעוד שרבים מהמחוזות והמיקומים בעיר לא נראים רחוקים במיוחד זה מזה, למעשה, הם עשויים להיות במרחק של כמה קילומטרים זה מזה, ורבים מהשבילים אינם מיועדים להליכה.


מאפיין נוסף של דובאי הוא שכל האזורים העירוניים שונים מאוד זה מזה, הן במספר האטרקציות המעניינות והן ביוקר המחיה. לכל אזור בדובאי יש את האופי המיוחד שלו ואת האטרקציות המרכזיות בו ובכל מקרה, יש כאן הכל מהכל כך שגם בנסיעה לא מאוד ארוכה, תוכלו להגיע לכל מקום בעיר.

לכן, לפני שבוחרים מקום נופש בדובאי, חשוב מאוד ללמוד היטב את כל המידע הזמין על האזור בו אתם הולכים לנפוש.


לדוגמא, אם אתם רוצים להירגע בחופים הפופולאריים ביותר בקרב תיירים באזור המרינה, אך בגלל תקציב מוגבל, החלטתם להזמין לינה באחד מהמלונות בעיר העתיקה, עליכם לדעת שהמרחק מאזור לאזור אחר הוא כ- 30 ק"מ. הנסיעה במטרו יכולה לקחת כשעתיים והמונית תעלה כ – 20 דולר לפחות.


ישנם מספר אזורים עיקריים בדובאי. לאחר שתבינו את התכונות העיקריות של אזורים אלה, תוכלו לקבוע במהירות איזה אזור מתאים לכם יותר.

 

מרכז העיר דובאי | Downtown Dubai


מרכז העיר – האזור המפורסם ביותר בדובאי.


קשה לפספס את שילוב האדריכלות המודרנית והמסורתית - מגדלים ענקיים ובניינים נוצצים ניצבים ליד מבנים יפהפיים בסגנון ערבי, ששווה לראות. כל הטוב הזה של דובאי, במקום אחד!

עם השדרות היפות שלה וכמה מגורדי השחקים הגבוהים ביותר בעיר, כמו גם רבות מהחנויות המפוארות ביותר, מועדונים זוהרים ומסעדות יוקרה, מרכז העיר נחשב בעיני רבים למקום החופשה הטוב ביותר בדובאי. כאן תוכלו לעשות קניות במרכז הקניות הגדול בעולם - קניון דובאי, לצפות בנוף הפנורמי עוצר הנשימה של העיר ממרומי גורד השחקים בורג 'ח'ליפה, לצפות במופע מזרקות מדהים וכו' בנוסף, העיר העתיקה יחסית קרובה.

במרכז העיר תמצאו מלונות חמישה כוכבים המרוחקים מהחוף, מבנים ואתרים אייקונים, קניות ברמה בינלאומית, טיילות יפהפיות עם מסעדות מפתות, שור האוכל של TIME OUT וגם אזורים ירוקים ופארקים. בין השאר גם לא מעט תרבות כמו אזור האופרה של דובאי, שתוסס במיוחד בלילה, עם עצי דקל גבוהים המוארים באורות זוהרים, שולחנות תחת כיפת השמיים הרוחשים ללא הפסקה מסועדים וחובבי אופרה הלבושים בהתאם.


יתרון גדול עבור המלונות באזור הוא הקרבה לקניון דובאי ובורג' חליפה.

אזור זה הוא לא היקר ביותר בעיר, אך עם הופעה הדרגתית של דיור זול יחסית, כיום יותר ויותר תיירים יכולים להרשות לעצמם לשהות במרכז העיר.


למי מתאים אזור הדאונטאון?

האזור מתאים למי שרוצה להישאר בקרבת ציוני הדרך המפורסמים ביותר של העיר, חובבי חנויות אופנתיות ומועדוני לילה בלעדיים ויוקרתיים, אניני טעם של המטבח העילי שאוהבים לסעוד במסעדות ברמה בינלאומית.


למי לא יתאים האזור?

האזור פחות מתאים לבעלי תקציב נמוך מאוד כמו גם חובבי חוף. אזור המרינה - ממוקם 23 ק"מ ממרכז העיר.


דרכי הגעה:

אם משתמשים במטרו של דובאי, רדו בתחנת בורג 'חליפה / תחנת קניון דובאי. כדי להגיע לקניון דובאי, תצטרכו לחצות את גשר קישורי המטרו.



אל בארשה | Al Barsha

אל ברשה הוא אזור חדש יחסית בדובאי, אך למרות זאת הוא כבר צבר פופולריות בקרב תיירים בשל מיקומו הנוח ליד האזורים העירוניים המפורסמים: המרינה של דובאי ודאונטאון. ממוקם בניו דובאי שבדרום העיר וידוע בעיקר בזכות קניון האמירויות המפורסם הנמצא בו (מרכז הקניות השני בגודלו בדובאי עם מגוון עצום של חנויות, פארק שעשועים לילדים, קולנוע גדול ואפילו מתחם סקי אמיתי ומקורה, היחיד במזרח התיכון).

אזור יחסית שקט עם שורות של מלונות בוטיק, חנויות פינתיות מיוחדות ומסעדות אתניות ומושלם עבור תיירים עם תקציב נמוך או אנשי עסקים. לא תמצאו כאן פעילויות רבות שבדרך כלל מושכות תיירים, כמו מבחר רחב של מסעדות, ברים ובתי קפה.


תיירים מעדיפים את האזור הזה אם הם רוצים להיות קרובים יותר למרכז ולאטרקציות. זהו אזור ישן-חדש יחסית, רגוע ומודרני עם מיקום טוב וקישורי תחבורה מצוינים לאזורים אחרים, האזור קרוב גם למרינה של דובאי וגם לבורג ח'ליפה. למרות שהוא לא ממוקם ליד החוף, קל להגיע לחופים באוטובוסים.


למי מתאים האזור?

אל ברשה הוא אפשרות טובה למי שרוצה להישאר לא רחוק מהאטרקציות העיקריות של דובאי, אך לא מתכנן להוציא הון על מלון. כאן תמצאו את כל הדרוש לתיירים - החל ממרכז הקניות והבידור הענק Mall of the Emirates וסופרמרקט Carrefour ועד חנויות עם מגוון סחורות מגוונות, כמו גם כמה ברים טובים ומסעדות מקומיות המגישות מאכלים ערבים, פקיסטניים, הודיים ואחרים.

יתרון נוסף הוא נגישות נוחה לתחנות מטרו, שממנה תוכלו להגיע בקלות לכל מקום בעיר.

האזור מתאים למי שאוהב חופשה אקטיבית


למי לא יתאים האזור?

האזור פחות יתאים למי שאוהב את חיי הלילה, המועדונים (שנמצאים לרוב במלונות החוף) או מעוניין להיות קרוב לים, וכן להתרחק מהעומס השכיח באזור קניון האמירויות.


דרכי הגעה:

אם אתם נוסעים במטרו של דובאי, חפשו את תחנת קניון האמירויות - Mall of the Emirates station בקו האדום, או רדו בתחנת דובאי אינטרנט סיטי - Dubai Internet City station אם אתם רוצים להגיע לברשה הייטס.

לדרום בארשה תוכלו להגיע בנסיעה קצרה במונית.



מרינה דובאי ומגורי חוף ג'ומיירה | Dubai Marina & JBR


אזור חדש יחסית עם נמל מלאכותי ענק עם חוף של 1.7 ק"מ, מלא ביאכטות יוקרתיות וגורדי שחקים עתידניים, שדרה עמוסה במסעדות וחנויות, מסלולי ריצה וציוד אימון חיצוני, פעילות מים ענפה, מופעי רחוב, קרנבלים ועוד. יש כאן מלונות חוף, אך רובם הם מלונות בסגנון אורבני. אזור זה הוא המקום הטוב ביותר לטיולי יום ובעיקר לטיולי ערב. במרינה של דובאי יש תמיד משהו לכולם.

המרינה (כל האזור שמאחורי שכונת JBR הכולל את כל גורדי השחקים הגבוהים ביותר של דובאי ותעלת העיר) ו- JBR (ג'ומיירה ביץ' רזידנס הכולל את אזור החוף, הטיילת וכל המבנים שנבנו לאורך הקו הראשון של החוף) נמצאים בחלק המערבי ביותר של העיר. אלה הם כמעט האזורים היחידים בדובאי החדשה שבהם ניתן ללכת ברגל לכל מרחק.


העורכים העולמיים של "טיים אאוט" בחרו את המרינה וג'ומיירה לאחת מ- 50 השכונות המגניבות ביותר בעולם, זהו אחד היעדים החברתיים האהובים בעיר לימי חוף ספוגים בשמש ולילות בחוץ, אך תחושת הקהילה הופכת אותה לפופולרית בקרב אנשי מקצוע צעירים ומשפחות כאחד. מרבית התיירים האירופיים בוחרים באזורים אלה כנוחים ביותר לשהותם. בנוסף, אין מגבלות נוקשות, למשל, לגבי לבוש נשים על החוף.


למי מתאים אזור המרינה?

אזורים אלה יזכו להערכה על ידי מי שמעדיף חופשות חוף, בידור וחיי לילה. יש בו חוף נפלא, שפע של מסעדות וברים, ונופים מרהיבים של התעלה וגורדי השחקים של דובאי. בנוסף, תוכלו לקחת את המטרו מכאן לכל מקום בעיר.


למי לא יתאים אזור המרינה של דובאי ?

חובבי קניות לא צריכים לבחור באזורים אלה, ולו מכיוון שמרכז הקניות השני בגודלו בדובאי,

קניון האמירויות (Mall of the Emirates ) נמצא במרחק של 7 ק"מ משם.

בנוסף, מבחינת הלינה, מדובר בחלק מהאזורים היקרים ביותר בעיר, אם כי תוכלו למצוא כאן כמה אפשרויות לתקציב נמוך יותר, בעיקר מלונות של דירות וסוויטות (לא כולם יכללו ארוחת בוקר).

חסרון נוסף הוא הריחוק ממקומות מעניינים רבים: כ- 23 ק"מ מדאונטאון, שם נמצא גורד השחקים הגבוה בעולם בורג' חליפה ומרכז הקניות הגדול בעולם קניון דובאי והכי מרוחק מאזור העיר העתיקה ודיירה (לחובבי האותנטיות והשווקים)


דרכי הגעה:

משתמשי המטרו יכולים לצאת בתחנות DAMAC נכסים או DMCC עם קישורים לחשמלית דובאי. מוניות מים ומעבורת דובאי משרתות את השכונה גם עם כמה תחנות ימיות לבחירה, כולל מרכזיות כמו תחנת המרינה של דובאי ותחנת המעבורת של דובאי מרינה.



ג'ומיירה | Jumeirah


ג'ומיירה הוא אזור החוף הפופולרי ביותר של דובאי בקרב תיירים ומקומיים. כאן נמצאים החופים הטובים ביותר בעיר, בתי מגורים מפוארים, בוטיקים ומסעדות מבריקות ולכן מציע שפע של הזדמנויות להירגע ולהתפרק בדובאי.


בשכונת ג'ומיירה תמצאו את עצמכם מוקפים בוילות עמוסות בוגנוויליה, סצנת בתי קפה משגשגת וקניונים אופנתיים על שפת הים - קל להבין מדוע רובע החוף האמיד הזה הוא אחד המקומות היוקרתיים ביותר של דובאי.

השכונה נפרשת על פני שלושה אזורים - ג'ומיירה 1, ג'ומיירה 2 וג'ומיירה 3 - ויש בה הרבה מה לראות מלבד החופים הפתוחים. תוכלו לסעוד בבתי הקפה והבוטיקים האופנתיים השוכנים בתוך וילות מפוארות, או לבקר באחד מציוני הדרך החשובים מהבחינה התרבותית של דובאי כמו מסגד ג'ומיירה המפורסם, שנבנה בשנת 1975, עם צריחים דקים ועבודות גבס מורכבות והוא אחד מסמלי התרבות של דובאי.


אתר הנופש ארבע העונות דובאי בחוף ג'ומיירה - Four Seasons Resort Dubai הוא בחירה פופולרית של אוהבי האוכל היות ומלבד הסוויטות היוקרתיות וחוף החול המוזהב שלו, יש בו כפר מסעדות ייעודי המתגאה במסעדות יוצאות דופן.


חלקים אדירים מקו החוף של ג'ומיירה יפהפיים ומודרניים, כמו לה מר, פיתוח מרהיב על חוף הים שהושק בשנת 2017 בעיצוב ימי. עכשיו זה אחד החופים התוססים ביותר בדובאי, עם ציורי קיר של אמנות רחוב, מקלחות דלי וחבל מוזרות ובקתות עץ צבעוניות.


דרכי הגעה:

אמנם אין תחנות מטרו בקרבת מקום, אך כמה אוטובוסים ציבוריים מכסים את האזור - בקשו משוער המלון את המסלול הטוב ביותר. שיקלו גם לקחת מעבורת לתחנת התחבורה הימית ג'ומיירה בג'ומיירה 2.



פאלם ג'ומיירה - Palm Jumeirah


האי פאלם ג'ומיירה (בצורת דקל), שנוצר באופן מלאכותי הוא אחד מציוני הדרך הבולטים ביותר של דובאי.

השכונה מציעה שילוב אורבני של בתי מגורים אקסקלוסיביים באי, אתרי נופש חמישה כוכבים זוהרים, מסעדות אטרקטיביות ומועדוני חוף אופנתיים. אין מלונות זולים באזור זה, כך שיוקר המחיה במקרה הטוב יחל מ- 100 דולר ללילה אבל לכל המלונות כאן יש חופים משלהם המציעים נופים נהדרים של דובאי. יש הרבה חופי מלון פרטיים לאורך הדקל שניתן לגשת אליהם עם מעבר יום שמציעים הרפתקאות ימיות לכולם וכשתגיעו לנפוש באזור זה, לא יהיה לכם צורך לצאת כלל מהמלון.


בפאלם ג'ומיירה שוכנת רשת המלונות האייקונית והמפוארת ביותר בדובאי - אטלנטיס. ב- 2023 השיקו את המלון המפואר והיוקרתי ביותר בכל קנה מידה הרויאל אטלנטיס שחולק יחד עם המלון השכן אטלנטיס את פארק המים אקווה ונצ'ר עם כניסה חופשית לאורחי המלון.

בנוסף, מחכות לכם פעילויות רבות מעבר לפארק מים וביניהן, מוזיאון העולם התת ימי, דולפינריום, מרכז צלילה, וכן מסעדות יוקרה, מועדוני לילה וחוף, בוטיקים יוקרתיים ועוד ועוד.

רכבת מונוריל תעביר אתכם מדובאי לאי וחזרה.


למי מיועד פאלם ג'ומיירה?

האזור יעניין את אלה המחפשים מותרות אמיתיות, או את אלה שיש להם את הרצון וההזדמנות להירגע באי זה. לרוב אלו שיגיעו לכאן לא יחפשו לצאת יותר מידי מהמלון ויעדיפו חופשת בטן גב יוקרתית. זהו גם אזור שמתאים מאוד למשפחות.


למי לא מיועד פאלם ג'ומיירה?

לבעלי תקציב נמוך או לאלה שמעדיפים לטייל הרבה וליהנות ממה שיש לדובאי להציע ופחות להישאר במלון (על אף שהמלונות מפנקים במיוחד) היות והאזור מרוחק מהאטרקציות המפוזרות בעיר ובסופו של דבר תקציב הנסיעות למקומות המרכזיים בעיר יהיה גבוה וזמן ההגעה ארוך.


דרכי הגעה:

אם משתמשים במטרו של דובאי, רדו במגדלי אגמי ג'ומיירה או בתחנת המרינה של דובאי ואז סעו בחשמלית לתחנת פאלם ג'ומיירה. הליכה קצרה מובילה אתכם לתחנת Gateway שהיא נקודת המוצא של מונורייל פאלם ג'ומיירה העובר לאורך "הגזע" הראשי של האי. לחלופין, תוכלו לקחת מונית מים אל וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה.



דיירה | Deira


העיר העתיקה של דובאי, היא אזור עם אופי ישן ומודרני המתקיימים יחד בהרמוניה. מצד אחד לדיירה יש רובעי קניות רבים עם בזארים מזרחיים מסורתיים, כמו גם מזח סירות ישן. מצד שני, דיירה הוא רובע עסקים מודרני של העיר עם גורדי שחקים ומרכזי קניות גדולים.


דיירה הוא אחד החלקים העתיקים ביותר בעיר השוכן מעבר לנחל דובאי - דיירה היא שכונה שופעת אופי, היסטוריה בת מאות שנים, אווירה ערבית אופיינית עם הרבה בזארים, בתי קפה, מסעדות אתניות זולות וטעימות ושווקים מרהיבים.

בדיירה תוכלו גם למצוא בניינים מודרניים מפורסמים רבים של דובאי - מרכז הקניות והבידור הגדול דובאי מרכז הפסטיבל, אצטדיון טניס, מועדון גולף ויאכטות, מתחם המסעדות Century Village כמו גם דרך אל ריגה הציורית, ובוטיקים.


כיום, הנחל פעיל מתמיד ותוכלו לראות בו יאכטות מודרניות ודאהו ערבי שטים זה לצד זה על רציפים עמוסים. המים עמוסים גם בכלי עץ ממונעים קטנים יותר המכונים אבראס, שמסיעים נוסעים בין דיירה לבור דובאי תמורת 2 דירהם בלבד.


למי מתאים אזור דיירה?

תיירים בעלי תקציב נמוך ומי שרוצה להישאר קרוב לשדה התעופה. בנוסף, Deira מהווה אלטרנטיבה

טובה לבור דובאי, ולעומתה ישנם מבנים מודרניים רבים עם שפע של ברים מעולים ומסעדות משובחות.


למי לא מתאים אזור דיירה?

האזור לא מתאים למי שלא מרגיש בנוח עם אזור ישן יותר ופחות מודרני ולא מעוניין להיות מרוחק מהחופים והאטרקציות של דובאי. עבור רבים זה מינוס גדול, למרות שאפשר להגיע מכאן במטרו כמעט לכל חלקי העיר.


דרכי הגעה:

משתמשי המטרו בדובאי יכולים לצאת בתחנת יוניון ( Union station) לרציף דהאו, תחנת אל-ראס (Al Ras station) לתחנת הזהב ותחנת אל ריגה (Al Rigga station) כדי לבקר במסעדות.



בור דובאי | Bur Dubai


בור דובאי היא לב העיר העתיקה. אנשים גרים באזור היסטורי זה עם רחובותיו הצרים, הבזארים המזרחיים האמיתיים והארכיטקטורה המסורתית במשך מאות שנים.

אחת השכונות העתיקות בדובאי, בה הכל התחיל, השוכנת על הגדה השמאלית של נחל דובאי, המחלק את העיר לשניים ולא פחות מעניינת מהשכונות האחרות בעיר. בה משגשגים סוחרים מסורתיים, אוכל אותנטי ואווירה של ים.

בבור דובאי תוכלו לטבול את עצמכם באווירה הצבעונית של התרבות והחיים הלאומיים, כמו גם ליהנות מהארכיטקטורה המיוחדת של מבנים עתיקים. זוהי גם אלטרנטיבה מצוינת לאזור דיירה.

כיום האזור ממשיך להיות מוקד לפעילות מגורים וכלכלה, המקיים רוח קהילה נדיבה האופיינית לתרבות האמירתית.


למי מיועד אזור בור דובאי?

האזור מתאים לתיירים בתקציב מוגבל, כמו גם אלה שלא מעוניינים במותרות, אלא יותר בהיכרות עם עושר התרבות המסורתית. זהו אזור מצוין לאוהבי השווקים והאווירה האותנטית.

בור דובאי מציעה את מחירי הדיור הנמוכים ביותר בעיר. בנוסף, האזור הוא ביתם של כמה מהמסעדות ההודיות האותנטיות והזולות ביותר של דובאי.


למי לא מתאים בור דובאי ?

האזור לא מתאים לאלו שלא רוצים להיות מרוחקים מהאתרים המפורסמים והבזבזניים ביותר של דובאי או אוהבים לשבת בברים טובים ומסעדות יוקרתיות. קשה למצוא ברים מהשורה הראשונה בבור דובאי והמפעלים המקומיים רחוקים מלהיות מסעדות גורמה משובחות.


דרכי הגעה:

כשאתם במטרו של דובאי, תוכלו לרדת בתחנת גוביבה (Ghubaiba) או אל פאחידי (Al Fahidi station). אם אתם לוקחים מונית מים, הקפידו על תחנת התחבורה הימית אל גוביבה (Al Ghubaiba marine transport station) או על תחנת אברה בור דובאי (Bur Dubai abra station).


פסטיבל סיטי | Festival City


אחד ממתחמי הקניות, האוכל והבילוי המרתקים ביותר בדובאי!

נמצא במרחק של חמש דק' בלבד מנמל התעופה הבינלאומי דובאי DXB ומשמש גם כנקודת תצפית מאוד פופולרית לשקיעות מרהיבות ומופעי אור נוצצים על המים מסביב, שמוסיפים עוד אופי מיוחד למקום.

גולת הכותרת של הפסטיבל סיטי, הוא קניון הפסטיבל העירוני, שמציע למעלה מ- 350 חנויות שונות שביניהן, הסניף הגדול ביותר של איקאה ורובינסונס וגם מותגים כמו Top Shop, H&M, Coach, DKNY ועוד. הקניון מציע גם מגוון אפשרויות לסעודה כמו בתי קפה, מאפיות וגם מתחם אוכל גדול ולסיום גם מתחם קולנוע בו תוכלו להעביר את זמנכם בכיף!

באזור הזה, תוכלו ליהנות ממופעIMAGIN E המרהיב, המשלב אורות והקרנת לייזר על המים ומתקיים כל יום לאחר השקיעה במפרץ הפסטיבל.

ככלל זהו מקום המארח כמה מהפסטיבלים הפופולריים ביותר בדובאי כולל פסטיבל הקניות בדובאי המתקיים בכל שנה בחודש ינואר ואת הפסטיבל לספרות של חברת התעופה Emirates Airline המתקיים במרץ.


גבול דובאי קריק - פסטיבל סיטי מציע גם מבחר מלונות ברמה עולמית כך שתוכלו ליהנות מפאר ושירות ברמה בינלאומית בשילוב פסטיבלים ומופעים מובילים.


למי מיועד אזור פסטיבל סיטי?

האזור מתאים לתיירים בתקציב בינוני, שמעוניינים להיות קרובים יותר לשדה התעופה.


למי פחות מתאים אזור פסטיבל סיטי?

האזור לא מתאים לאלו שלא רוצים להיות מרוחקים מהאתרים והאטרקציות המרכזיות של העיר, אם כי תוכלו למצוא באזור שפע של שופינג בקניון ומסעדות משובחות.




אז כשתרצו לנפוש בדובאי ולפני בחירת המלון... שימו לב לאופי החופשה שאתם מחפשים ואיזה אזור יתאים לכם במיוחד!

2,367 צפיות2 תגובות
bottom of page